'Ne možemo u kino, preskupo je to za nas'

S prosječnom neto plaćom od 5.246 kuna u lipnju bilo moguće pokriti 79,11 posto potrošačke košarice koja je iznosila 6.631,27 kuna.

27.7.2010.
18:19
VOYO logo

Poražavajući pregled što sve Hrvati (ne) mogu sa svojim plaćama dao je Novi list koji u tekstu o potrošačkoj košarici, prosječnim i ispodprosječnim plaćama koje zarađuje 779,800 radnika zaposlenih u poduzećima iliti njih više od 67 posto.

Svega tridesetak posto kućanstava u Hrvatskoj nema problema s mjesečnim pokrićem troškova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201007060008006S obzirom da je s prosječnom neto plaćom od 5.246 kuna u lipnju bilo moguće pokriti 79,11 posto prosječne potrošačke košarice koja je iznosila 6.631,27 kuna, osamstotinjak tisuća radnika može samo sanjati o najosnovnijim stvarima.

Naime, svaki drugi radnik u Hrvatskoj svojim prihodima ne može pokriti niti najosnovnije mjesečne zahtjeve za prehranom, higijenom, režijama, prijevozom. Prosječan radnik, primjerice u tekstilnoj industriji, mjesečno zaradi 2.972 kune ili 2.274 kune niže od prosjeka države i 3.695 kuna manje od minimalnih troškova sindikalne košarice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201007020079006Svojom prosječnom plaćom radnik u sektoru tekstila, kože, gume i obuće tako može pokriti svega 44,8 posto minimalnih troškova potrošačke košarice. Za radnike u tekstilnoj industriji, njih preko 32,2 tisuće, pokriće osnovnih životnih troškova pravo je umijeće, a o kinu, kazalištu, kupnji automobila, ako se gledaju statistički podaci, mogu samo sanjati, navodi Novi list.

Samo 30 posto Hrvata ima za kino

Troškovi kulture, koji se ne smatraju egzistencijalnom potrebom, a za koje je u potrošačkoj košarici rezervirano 310 kuna, uključuju jedan obiteljski odlazak u kino, svakodnevno čitanje jednih dnevnih novina i redovito čitanje jednog mjesečnika. No, to je prevelik trošak za čak 71 posto kućanstava, koja u Hrvatskoj ostvaruju prihode niže od potrebnih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koliko se ulaže u sve ono što nije pokriće osnovnih egzistencijalnih potreba donekle govori i podatak o prodaji knjiga iz nedavnog istraživanja GfK, koje je pokazalo kako 66 posto ispitanika istraživanja u posljednja tri mjeseca nije kupilo knjigu.

Prethodni članci:

arti-201007020079006 arti-201007060008006 arti-201003260174006 arti-201004260016006 arti-201005170018006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Samit
fnc 15
Gajin svet
Cijena strasti
Hell's kitchen
default_cta
Azbuka našeg života
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Alvin i vjeverice
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Volio bih da sam ovdje
Brak na prvu
Playmobil
default_cta
Sumrak saga: Mladi mjesec
VOYO logo