Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

NETRANSPARENTNOST?

MOST O SUMNJIVOM POSLOVANJU CENTRA ZA VOZILA HRVATSKE: Ministar Božinović pomaže njihovom monopolističkom položaju

‘Nevjerojatno je kako se država lako odrekla tog kolača, a privatna tvrtka je, primjerice, produljenje registracije sa 66 kuna, povećala na 158,40 kuna.’

Iz Mosta nezavisnih lista u nedjelju su priopćili kako su i ranije skretali pozornost javnosti i nadležnih tijela na “poslovanje” Centra za vozila Hrvatske koji je, kako ističu, svoj monopolistički položaj prije par dana proširio novim ovlastima zahvaljujući odluci ministra unutarnjih poslova Davora Božinovića.

‘U najmanju ruku sumnjivo poslovanje’

U Mostu ocjenjuju da je “netransparentno i u najmanju ruku sumnjivo” toj privatnoj tvrtki s javnim ovlastima dodijeliti poslove vezane uz registraciju vozila i prijenos vlasništva, što je do sada obavljalo Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo financija. Politički tajnik Mosta i saborski zastupnik Nikola Grmoja istaknuo je kako je Centar za vozila Hrvatske u 2016. imao prihod veći od 500 milijuna kuna od čega 38 milijuna kuna čiste dobiti i to bez novog proširenja poslovanja.

“Umjesto da država ubire poveliki prihod i poreze vezane uz registraciju vozila, ona se toga odrekla u korist privatne tvrtke. Oni su pak odmah podigli cijene nekih usluga koje su i do tri puta skuplje nego što su bile dok ih je obavljao MUP. Nevjerojatno je kako se država lako odrekla tog kolača, a privatna tvrtka je, primjerice, produljenje registracije sa 66 kuna, povećala na 158,40 kuna”, istaknuo je Grmoja. U Mostu ističu i kako položaj Centra za vozila Hrvatske dva i pol desetljeća “intrigira” svojom vlasničkom strukturom i činjenicom da je istovremeno i ovlašteno tijelo i regulator tržišta, što su nespojive uloge.

‘Božinović je dodatno zakucao monopolističku poziciju’

“Obavlja sve poslove vezane uz tehnički pregled, kontrolira stanice za tehnički pregled vozila, dijelom je i vlasnik nekih stanica, a istovremeno je i privatno dioničko društvo, te drži tri četvrtine tržišta. Tu nevjerojatnu monopolističku poziciju ministar Božinović dodatno je ‘zakucao’ dajući im dodatne ovlasti. Nakon takvog poteza, pričati o slobodnom tržištu, tržišnoj i poduzetničkoj slobodi, zaista je licemjerno. Na kraju, usluge privatne tvrtke pretpostavljaju se i državnoj blagajni, tako da su očito to isti, premreženi interesi”, smatra Grmoja.

U priopćenju iz Mosta podsjećaju kako je sumnju u poslovanje Centra za vozila Hrvatske u Hrvatskom saboru iznosio i Mostov zastupnik Miro Bulj. “Iz MUP-a su stizali odgovori kako sve funkcionira po zakonu. Baš kao što i ministar Božinović tvrdi kako su ovim potezom građani na dobitku, jer u kraćem vremenu i na jednom mjestu mogu obaviti tehnički pregled i registraciju. O poskupljenju usluga i netransparentnom slijevanju novca poreznih obveznika u privatne džepove, naravno, nema ni riječi”, priopćuje Most.

Povratak na Net.hr