Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

HOĆE LI SPASITI ŠKVER?

MINISTAR HORVAT OTKRIO DETALJE SASTANKA S KINESKIM BRODARIMA: ‘Ako odluče investirati, postoje dva scenarija’

Belgijski brodograditelj Jan De Nul spreman je da mu se isplati 22 milijuna kuna i da mu se da prilika da sam završi brod u nekom drugom brodogradilištu”, rekao je ministar Darko Horvat

Ministar gospodarstva Darko Horvat danas je u Vodicama izjavio kako su problemi u Uljaniku definitivno usporili akceleraciju hrvatskog gospodarstva. Navodi kako je dosad za jamstva potrošeno gotovo tri i pol milijarde kuna.

“Probajte zamisliti ministra gospodarstva koji danas ima mehanizam da kao akcelerator u privatni sektor ubrizga tri milijarde kuna. Gospodarski rast bi, umjesto dva posto, bio tri posto”, prenosi N1 Horvatovu izjavu.

Tvrtka Dredging and Maritime Management, u vlasništvu grupacije Jan De Nul, zahtijeva od Uljanika povrat svih avansnih uplata uvećanih za kamate za jaružalo koje se gradi u pulskom škveru, pri čemu je povrat dijela avansa osiguran državnim jamstvima. Takav ishod državu bi mogao koštati gotovo milijardu kuna.

“Ugovorni rok je sedam dana, ali nisam siguran da će se to dogoditi u tom roku jer Uljanik nema likvidna sredstva i mi ćemo s Jan De Nulom nastaviti i razgovore i pregovore. I gospodin De Nul je svjestan da će ti razgovori doći u slijepu ulicu ako krene u jednostranu, prisilnu naplatu avansa. Svjestan je da škver u Puli nije spreman taj brod zavšriti. Mi smo još uvijek kod stava da s De Nulom potvrdimo činjenicu da nam je želja da se taj brod otegli i preda njemu u međunarodnim vodama. U razgovorima s Upravom i radnicima Uljanika pokušat ću dobiti suglasnost i vratiti ljude na sam brod, ne da bi ga se završilo, nego da bismo smanjili pritisak na državni proračun koji je višestruko veći ako do naplate dođe. Belgijski brodograditelj spreman je da mu se isplati 22 milijuna kuna i da mu se da prilika da sam završi brod u nekom drugom brodogradilištu”, rekao je Horvat.

Idući tjedan u Uljanik dolazi delegacija 18 ljudi iz najvećeg svjetskog brodogradilišta, kineskog China Shipbuilding Industry Corporation.

“Pregovori će se voditi u tri kolosijeka, u tri, četiri dana. Insinuacije da će se u utorak donijeti konačna odluka nisu vjerojatne. Dat ćemo određene prilike ljudima koji će biti u brodogradilištu i koji žele investirati da na miru odu doma i da od sedam do 10 dana dobijemo povratnu informaciju ulaze li s financijskom injekcijom ili odustaju”, otkrio je Horvat, piše N1.

Ako će Kinezi odlučiti investirati u Uljanik, dvije su varijante, rekao je Horvat: “Da uđu kao strateški partner ili otkupe i jedan i drugi škver i postanu stopostotni vlasnici”.

Povratak na Net.hr