UČENJE ZBOG ZNANJA

STIŽE VELIKA PROMJENA U OSNOVNIM ŠKOLAMA: Uvodi se mala matura; Fuchs otkrio i što je bio osnovi razlog za takvu odluku

Poplava odlikaša u osnovnoj školi, pritisci roditelja i učenika na učitelje, učenje isključivo radi ocjena, a ne znanja – glavni su argumenti da se provjerom nacionalnim ispitima utvrdi stvarno znanje osnovnoškolaca

Velika promjena trebala bi se dogoditi u sustavu obrazovanja. Naime, kako doznaje HRT, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje i Ministarstvo obrazovanja kreću s najvećim projektom nakon uvođenja državne mature. Uvodi se takozvana “mala matura”, odnosno nacionalni ispiti na kraju osmog razreda. Tako će, od iduće godine, uz ocjene iz osnovne, za upis u željenu srednju školu, vrlo važni biti i rezultati postignuti na maloj maturi.

Niz argumenata u prilog ‘male mature’

“Sad ćemo dati nalog Nacionalnom centru da krene s izradom projekta nacionalnih ispita i to za osnovne škole, ono što su nam rekli najbolja je provjera u 5. i 8. razredu, rekao je Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja.

Poplava odlikaša u osnovnoj školi, pritisci roditelja i učenika na učitelje, učenje isključivo radi ocjena, a ne znanja – glavni su argumenti da se provjerom nacionalnim ispitima utvrdi stvarno znanje osnovnoškolaca.

“Roditelji na kraju školske godine češće komuniciraju s učiteljima, traže od učitelja da ponovo ispitaju njihovo dijete, smatraju da ono zna za veću ocjenu. Ako ne ostvare tu višu ocjenu onda su pritisci još i jači”, kazala je za HRT Anita Poslon, profesorica hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Granešina u Zagrebu.

NEŠTO BAŠ I NE ŠTIMA S OCJENJIVANJEM: Više od polovice učenika završilo razred s odličnim, prvi puta otkako se vodi evidencija

‘Gomila odlikaša ne opravda ocjenu’

“S jedne strane imamo gomilu odlikaša i dio njih ne opravdaju ocjenu i uspjeh tijekom srednje škole”, kaže Anita Lasić, profesorica engleskog jezika u Osnovnoj školi don Mihovila Pavlinovića u Podgori.

Ovime bi se to trebalo promijeniti.

“Jednako kao što se srednjoškolci upisuju na fakultete tako će i osnovnoškolcima mjera za upis u srednju školu biti ocjene koje su postigli tijekom osnovnog obrazovanja, ali i objektivna vrijednost vrednovanja nacionalnih ispita”, ističe Ivana Katavić, ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

‘Upisi su zbog poplave odlikaša postali farsa’

‘Malu maturu’ priželjkuju i mnogi ravnatelji srednjih škola koji kažu da su, zbog poplave odlikaša, upisi postali farsa.

“Ne bih se složio da je to stres za učenike. Oni pišu u svojoj sredini sa svojim profesorima i ne vidim razlog za stres”, kaže Zlatko Stić, ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga u Zagrebu.

Inače, gotovo sve europske države provode nacionalne ispite. Ovogodišnje ispitivanje maturanata, koje je proveo Nacionalni centar, pokazalo je da 90 posto njih sugerira i želi da se tijekom obrazovanja češće provode ispiti koji bi im dali uvid u njihovo stvarno znanje, piše HRT.

FENOMEN SUPERODLIKAŠA U HRVATSKOJ: ‘Opći uspjeh pri upisu treba ukinuti, on ne pokazuje što učenici doista jesu’

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr