ZAMKE I PRIJEVARE

LUDILO TROŠENJA JE VEĆ KRENULO: Crni petak je sutra, ali velika sniženja su već tu. Ipak, morate paziti na ovih nekoliko važnih stvari

Iz godine u godinu muljaže se čine sve uvjerljivije pa kupci ne gledaju jesu li na originalnoj stranici određenog brenda te nasjedaju na lažne oglase, osobito na društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama

Najjeftiniji petak u godini, popularni “Black Friday”, mnogi čekaju s nestrpljenjem kako bi mogli obaviti kupnju po puno nižim cijenama. Crni petak koji ove godine pada 29. studenoga, donosi priliku da artikle kupimo u pola cijene, a ta prilika se ne propušta i za vrijeme Cyber Mondaya koji slijedi nekoliko dana poslije i posvećen je isključivo online kupnji. Kako bi preduhitrili konkurenciju, brojni dućani i brendovi s popustima su krenuli ranije što znači da je ludilo trošenja već počelo.

Sve kategorije proizvoda su na akciji i popustu te velik broj trgovaca poziva kupce da kartice peglaju online. Upravo online kupnja za vrijeme Crnog petka može donijeti brojne nevolje za kupce koji će posljedice osjetiti tek kasnije, naravno ako nasjednu na fore prevaranata. Neoprezni kupci mogu postati žrtve prevaranata koji su im ukrali podatke. Iz godine u godinu muljaže se čine sve uvjerljivije pa kupci ne gledaju jesu li na originalnoj stranici određenog brenda te nasjedaju na lažne oglase, osobito na društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama. Kako piše portal Vijesti.hr., na društvenim mrežama pojavljuju se oglasi koji potencijalne kupce navode na kupnju različitih marki s natpisima “Hot Sale”, “80% Off”, “Discount Sale” i slično.

Kada kupac otvori takav oglas od njega se traži da unese osobne podatke zbog registracije. Poslije odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima “http” umjesto “https”. O čemu se radi? O lažnim stranicama koje prikupljaju podatke i kradu ih. Osim osobnih podataka, one prikupljaju i podatke o kartici. Naravno, roba koju kupci misle da su naručili nikada ne stigne i tek poslije shvate da su se na njihovim računima odvijale transakcije koje oni nisu napravili. Ako se pitate kako se obraniti i ne nasjesti na prijevaru, Vijesti.hr donose nekoliko savjeta.

CRNI PETAK U HRVATSKOJ: ‘Mnogi koriste vakuum da potrošačima uvale kakicu’

Kako se zaštititi od prijevare?

  • Sami upisujte web adresu prodajnog mjesta
  • Nikada na web adresu prodajnog mjesta ne dolazite putem poveznica (linkova) sa stranica društvenih mreža ili putem sličnih poruka
  • Prije unošenja podataka o kartici provjerite ima li internetska adresa na početku sličicu neotključanog lokota i počinje li s: “https”
  • Klikom na sličicu lokota provjerite pripada li URL adresa prodajnom mjestu.
  • Koristite online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica EU-a, kada je moguće – vjerojatnije je da možete riješiti moguće probleme.
  • Potrudite se i istražite – provjerite recenzije prije kupnje.

  • Koristite kartice – imate više šanse za povrat novca.
  • Plaćajte samo preko sigurnog pružatelja usluge plaćanja – traže li uslugu prijenosa sredstava preko banke ili alternativno? Dobro razmislite!
  • Plaćajte samo kada ste spojeni na sigurnu internetsku vezu – izbjegavajte besplatni ili otvoreni javni Wi-Fi.
  • Plaćajte samo na sigurnom uređaju – ažurirajte redovno operativni sustav i sigurnosni softver.
  • Čuvajte se oglasa i internetskih stranica koje nude nevjerojatne ponude ili čudotvorne proizvode – ako se nešto čini predobro da bi bilo istinito, nije istinito!
  • Primili ste oglas kojim ste obaviješteni da ste osvojili nagradu? Dobro razmislite, možda osvojite zlonamjerni softver.
  • Ako proizvod ne stigne, kontaktirajte prodavača. Ako ne odgovara, obratite se svojoj banci.

LJUDI, NISTE NIŠTA DOBILI NI OSVOJILI! Psihologinja otkriva zašto su Hrvati naivni i uplaćuju novac na sumnjive račune

Kako vratiti proizvod i dobiti povrat novca?

U šoping ludilu neki će možda i pretjerati s kupnjom pa drugi dan shvatiti da su uzeli nešto što im se ne sviđa, što im ne treba ili da je roba pogrešne veličine ili boje. No, valja znati da se proizvod može i vratiti. Ono što kupac treba učiniti jest obavijestiti trgovca da odustaje od kupnje i to u roku 14 dana od primanja proizvoda, a prodavač mu tada mora osigurati obrazac o odustajanju od kupnje. K tome, kupac može i sam napisati izjavu. Kupac treba proizvod poslati natrag u roku 14 dana otkada je obavijestio trgovca da odustaje od kupnje.

Trgovac mora kupcu vratiti novac u roku od 14 dana otkada je obaviješten o tome da kupac odustaje od kupnje. Povrat novca uključuje troškove standardne dostave, a trgovac može pričekati s povratom dok ne dobije natrag proizvod ili dok ne dobije potvrdu da je proizvod poslan natrag. U slučaju da trgovac želi da kupac snosi troškove povrata robe nakon što se predomislio, on o tome mora prethodno obavijestiti kupca jer inače on mora platiti troškove dostave.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr