Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Upozoren Electrolux

LJEPOTICA I ZVJER: Pravobraniteljica reagirala zbog seksističke reklame

Centar za građanske inicijative Poreč prijavio je pravobraniteljici za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić reklamu tvrtke Electrolux pod nazivom “Svaka ljepotica zaslužuje svoju zvijer'” zbog “poticanja i promocije tradicionalnih patrijarhalnih stereotipa koji se vežu uz žene”.  Ljubičić je izdala preporuku Electroluxu zbog korištenja spolnih stereotipa i seksizma u reklamnoj kampanji i zatražila da je u roku od 30 dana obavijeste o poduzetim mjerama.

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić  regirala je na prijavu Centra za građanske inicijative Poreč i zaključila je da se u spomenuta reklama “oslanja na spolni stereotip koji se temelji na tradicionalnoj podjeli rodnih uloga prema kojoj je usisavanje (kao dio kućanskih poslova) posao žene”.

Iskorištavanje fizičkog izgleda

Sporna reklamna kampanja, navodi Ljubičić, jasno daje do znanja da je reklamirani proizvod namijenjen ženama, te kako je istovremeno u reklami žena i tekstom “izlikom prikazana u kontekstu u kojem se ističe njezin fizički izgled – ljepota – karakteristika koja se jako često iskorištava u reklamnim kampanjama”.

“Budući da rodno neutralan proizvod – usisavač – povezujete isključivo s jednim spolom, ženama, te da samo jedan spol, ženski ističete kao onaj koji zaslužuje Vaš proizvod temeljem fizičkog izgleda, u reklamnoj kampanji koristite spolne stereotipe i seksizam”, upozorila je pravobraniteljica.

Seksizam velika prepreka u postizanju ravnopravnosti spolova

U preporuci koju je ravobraniteljica Ljubičić uputila preporuku Electroluxu, između ostalog, navodi se “da se prilikom kreiranja i odobravanja reklama kojima se oglašava radi promocije svojih proizvoda i usluga vodi računa o zakonskim odredbama te o načelu ravnopravnosti spolova kao ustavne vrednote. Navela je da treba imati na umu da su seksizam i spolni stereotipi jedna od velikih prepreka u postizanju pune ravnopravnosti spolova.

Također je uputila Electrolux kako ima 30 dana da Pravobraniteljicu obavijesti o poduzetim mjerama i radnjama, sukladno njenoj preporuci.

MIR NA ZEMLJI: To je natpis koji tata drži iznad majke i kćerkica sa selotejpom na ustima

SEKSIZAM KOJEG NE PRIMJEĆUJEMO: A što kada bi bilo obrnuto?

SEKSISTIČKI ISPAD BIVŠE ZVIJEZDE: “Ovako bi trebala izgledati ženska košarka”

 

Povratak na Net.hr