Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

TKO JE ODGOVORAN?

KUMOVI SU UNIŠTILI GRAD: Generacije djece kreću u školu bez da su se ikad provozali žičarom. Ove fotke najbolje pokazuju što smo izgubili

Žičara je zatvorena već više od 10 godina, a na rekonstrukciji će, prema svemu sudeći, raditi firme povezane s gradonačelnikom Bandićem pa je veliko pitanje kako će žičara izgledati, kada će biti gotova i koliko će za to porezni obveznici platiti

Malo je stvari u Zagrebu koje toliko plastično demonstriraju svu nesposobnost gradske uprave, kao sljemenska žičara koja je zatvorena već duže od desetljeća. Tako je već nekoliko generacija djece krenulo u školu, a da se nikad nisu provozali žičarom “Sljeme”.

Puštena u promet 27. srpnja 1963. žičara je neprekidno vozila sve do ove administracije gradonačelnika Bandića. Mnogi se još uvijek živo sjećaju skučenih kabina za četvoro i vožnje koja je trajala 23 minute.

Bila je to najduža žičara u Europi

Dužine četiri kilometara, žičara je funkcionirala sa samo jednim pogonom te je bila najduža takva u Europi. Imala je 42 kabine koje je držala nosiva užad i 13 stupova visokih od 7 do 40 metara.

Gradonačelnik je obećao kako će na istoj toj trasi nastati nova, suvremenija žičara, no kada ćemo se građani zaista moći i provozati u toj žičari veliko je pitanje.

Pogleda na Suze svetog Lovre sa žičareFoto: Pixsell
Sljemenska žičaraFoto: Pixsell

Ponude značajno premašuju prve procjene

Ovog je ljeta raspisan natječaj, a u utorak su otvorene ponude. Procijenjena vrijednost posla je 251 milijun kuna bez PDV-a, a kako piše tportal, stigle su tri ponude.

Jedna je ona Kamgrada i Tigra čija je ponuda teška 348 milijuna kuna bez PDV-a, najjeftiniju ponudu dala je tvrgka GIP Pionir – 300 milijuna kuna bez PDV-a, a najskuplja je ponuda ING-Grada – 388 milijuna kuna bez PDV-a.

U ovakvom pogledu Zagrepčani već dugo ne mogu uživatiFoto: wikipedia
Ovako je to izgledalo nekad…

Kumovi i USKOK

Tvrtka Tigra je u vlasništvu Milana Penave kojeg s Bandićem veže kumstvo, a ova je tvrtka bila predmet istrage USKOK-a u slučaju preplaćenih “zlatnih WC-a”, kućice ZET-a te sanacije Velikog potoka na Črnomercu. GIP Pionir je pak, kako piše tportal, izgradio zgradu u Bužanovoj u kojoj gradonačelnik ima stan.

Gradonačelnik je ranije najavljivao kako će žičara biti gotova do 1. siječnja 2019., ali je taj rok kasnije produžio za još šest mjeseci. Na izgradnju će se dakle, ako se i ovi planovi ne pomaknu, čekati 12 i pol godina!

Ovako bi trebala izgledati kabina nove zagrebačke žičare.Foto: Pixsell

Povratak na Net.hr