Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

KUPCI POVUKLI RUČNU

KORONAKRIZA POGODILA I TRŽIŠTE AUTOMOBILA: Hrvatska prva među zemljama s najvećim padom prodaje vozila

Zanimljivo je da su sve države na vrhu ljestvice negativnog trenda južnoeuropske i mediteranske zemlje i sve značajno naslonjene na turizam

Polugodišnje brojke o registracijama novih automobila pokazuju neslavno prvo mjesto Hrvatske. U usporedbi s ostalim zemljama Europske unije, Hrvatska je zabilježila najveći međugodišnji šestomjesečni pad (-54,4 posto), Španjolska je na drugom mjestu ove ljestvice (-50,9 posto), dok je Portugal treći (-49,6 posto) – priopćeno je iz agencije Promocija plus-tržište vozila, koja je inače izvor podataka o novoregistriranim vozilima za Hrvatsku.

Pad potražnje za rent-a-car vozilima

Uz spomenute tri zemlje, pad veći od 40 posto zabilježile su još Italija (-46,1 posto), Bugarska (-44,5 posto) i Grčka (-44,2 posto). Zanimljivo je da su sve države na vrhu ljestvice negativnog trenda južnoeuropske i mediteranske zemlje i sve značajno naslonjene na turizam.

Tako je pad turističkog prometa proizveo i pad potražnje za rent-a-car vozilima koja su činila značajne udjele prodaje novih vozila u svim turističkim zemljama. To je posebno vidljivo u Hrvatskoj gdje je u prošlogodišnjim brojkama o prodaji vozila za prvih pola godine svako drugo novo vozilo bilo registrirano za potrebe najma.

Poremećaj na tržištu nastao s ‘lockdownom’

Poremećaji na tržištu nastali s prvim lock-downom u proljeće ove godine poklopili su se s tradicionalnim mjesecima najvećih isporuka vozila rent-a-car kućama (poglavito u travnju i svibnju) što je posljedično proizvelo i veliki “manjak”.

Promatrajući ostatak zemalja članica EU-a uočava se naredna grupa zemalja koje su bilježile pad između 30 i 40 posto: Francuska (-38,6 posto), Austria (-35,9 posto), Poljska (-35,4 posto), Slovačka (-34,7 posto), Njemačka, Irska i Estonija (sve tri zemlje s -34,5 posto), Luksemburg (-33,2 posto), Slovenija (-31,9 posto), Latvija i Rumunjska (-30,7 posto), te na kraju Belgija (-30,2 posto).

Osam zemalja članica EU bilježe pad ispod 30 posto: Nizozemska (-29,9 posto), Litva (-28 posto), Danska (-27,7 posto), Češka (-26 psoto), Cipar i Mađarska (obje po -25,3 posto), Švedska (-25,1 posto) i Finska (-21,4 posto). Ukupni pad svih zemalja članica EU (EU-27) iznosi 38,1 posto.

U travnju prodano 87 posto manje vozila nego lani

Tri zemlje EFTA-e bilježe pad sličan onom zabilježenom u članicama EU. Tako je najveći pad među ovim zemljama zabilježen na Islandu (-42,5 posto), a potom u Švicarskoj (-34,3 posto) i Norveškoj (-24,3 posto). U donedavnoj članici, Velikoj Britaniji brojke su se na brojčaniku zaustavile na -48,5 posto.

Iz sadašnjih pokazatelja za države EU-a uočava se smanjivanje međugodišnjeg pada za usporedne mjesece. Tako je na razini EU-27 ovogodišnji mjesec lipanj bio slabiji za 22,3 posto od lanjskog. Svibanjske su brojke ukazivale na pad od 52,3 posto u odnosu na isti mjesec lani, a najveći je pad zabilježen u travnju s minusom od 76,3 posto. Hrvatski međugodišnji trendovi prate ove zabilježene u EU-27. Tako je međugodišnji pad u travnju u odnosu na isti mjesec lani iznosio 87,4 posto, da bi se u naredna dva mjeseca taj pad postupno smanjivao (u svibnju na -76,2 posto, a sada u lipnju na -49,6 posto).

Brojke se ipak lagano primiču prošlogodišnjima

Iz brojki o registracijama novih vozila u posljednjih 6 tjedana je vidljivo kako se ova linija trenda polagano ispravlja, odnosno ovogodišnje se brojke polagano na tjednim razinama primiču lanjskim brojkama. U slučaju zadržavanja sadašnje epidemiološke situacije i ekonomske aktivnosti u EU-27, ali i u Hrvatskoj, za pretpostaviti je nastavak zabilježene tendencije smanjenja međugodišnje i međumjesečne razlike – stoji u priopćenju agencije Promocija plus – tržište vozila.

Povratak na Net.hr