KAKO PREPOZNATI DOMAĆE I SIGURNO? / Ovo su oznake na proizvodima kojima najviše možete vjerovati

Image
Foto: Pixsell/Ilustracija, Željko Lukunić
22.2.2017.
8:45
Pixsell/Ilustracija, Željko Lukunić
VOYO logo

Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić trenutačno na turneji Hrvatskom promovira domaće proizvode označene sa šest znakova, no uz njih pojedini proizvodi nose i one europske, pa su potrošači često zbunjeni i ne znaju čemu se se isplati vjerovati.

Oznake poljoprivredne agencije

Šest oznaka poljoprivredne agencije imaju za cilj promovirati domaće namirnice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Mi životinju od koje se dobiva mlijeko i meso s hrvatskih farmi pratimo doslovno od rođenja. Ne bi trebalo biti zabune kod potrošača, samo treba slati jasnu poruku', rekao je Zdravko Barać iz Hrvatske poljoprivredne agencije.

Poruka u obliku oznaka na ambalaži ima mnogo. Uz dobrovoljnih šest poljoprivredne agencije za kruh, mlijeko, brašno, jaja, meso i med, tu je i oznaka Hrvatski otočni proizvod koju dodjeljuje Ministarstvo regionalnog razvoja, piše Dnevnik.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tu su još i oznake izvornosti, zemljopisnog podrijetla te zajamčeni specijalitet za zaštićene proizvode u Hrvatskoj, ali i za one zaštićene na razini Europske unije te oznake za ekološke proizvode.

Oznake ne dodjeljuje samo država. Oznakom Hrvatska kvaliteta i izvorno hrvatsko Hrvatska gospodarska komora označila je ukupno 250 proizvoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Znakovi jamče najviši standard kvalitete

'Znakovi kvalitete jamče potrošaču da proizvod koji kupuje jamči najviši standard kvalitete, a istodobno omogućava proizvodu lakši proboj do tržišta', rekla je Martina Sokač Saraga iz HGK-a.

Udruga Potrošač se slaže da je sve što je dodatna informacija korisno, no naglašavaju - treba čitati deklaracije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Potrošači su zbunjeni, na terenu se kupuje na temelju navika, ne zato što se provjeravaju deklaracije i oznake', objasnio je Igor Vujović.

Deklaracije i oznake moraju biti čitke i jasno istaknute, a po novome, moraju imati i nutritivnu vrijednost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo