Jeste li za veće kazne ili oduzimanje tatičina auta?

Dok je promet u Hrvatskoj ukupno pao za 15 posto, broj prometnih nesreća porastao je za 5,8 posto.

1.12.2010.
20:20
VOYO logo

Premda su iz klubova zastupnika SDP-a i HNS-a poduprli većinu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne slažu se s povišenjem novčanih kazni za manje prometne prekršaje, ustvrdivši kako se time neće poboljšati prometna sigurnost jer "obijesni i dalje divljaju".

"Nikakve kazne neće spriječiti 'parajlije' i obijesne da na cesti ne divljaju skupim automobilima. Njima nikakva kazna nije dovoljno visoka", kazao je Goran Beus Richembergh (HNS-HSU). Naveo je kako bi trebalo pojačati preventivu da bi sigurnost prometa na cestama bila bolja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok promet ukupno pada za 15 posto, a broj prometnih nesreća za 5,8 posto, preuzetno je tvrditi da su smanjenju broja prometnih nesreća pridonijele dosadašnje zakonske mjere, napomenuo je Beus Richembergh.

Na to mu je odgovorio državni tajnik u MUP-u Ivica Buconjić, navevši kako je manji broj prometnih nesreća u 2009. činjenica, ali i da je, po podatcima iz Centra za vozila, istodobno bio veći broj prijeđenih kilometara u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U dvije godine spašeno je 350 života i ta je činjenica hvalevrijedna, bez obzira na to tko je za to zaslužan", istaknuo je Buconjić.

SDP-ov zastupnik Ivan Hanžek upozorio je kako se u vrijeme kad su kazne visoke, a platna moć niža, može pojaviti korupcija. Napomenuo je i kako bi, po uzoru na neke zapadne zemlje, bilo dobro razmisliti o uvođenju tzv. komunalne policije koja bi reagirala na kršenje zakona o komunalnom redu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U pojedinačnoj raspravi Ingrid Antičević-Marinović (SDP) pozdravila je odluku da se izmjene zakona o sigurnosti prometa na cestama provedu u dva čitanja jer se po sadašnjem prijedlogu, kako kaže, "stječe dojam da državi manjka novca u proračunu pa povećava kazne".

"Drastično kažnjavanje potrebno je za one koji divljaju na cestama i voze pijani ili pod utjecajem droga te za one koji voze bez dozvole, a ne za manje prometne prekršaje", kazala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njezin stranački kolega Nenad Stazić navodi kako bi najbolja kazna za mlade vozače, recidiviste, koji ponavljaju prometne prekršaje i najčešće uzrokuju prometne nesreće sa smrtnim ishodom, bila oduzimanje automobila "koji je zapravo tatičin" te da i za najmanji prekršaj ponovno polažu vozački ispit.

"Bolje da takav 15 godina polaže vozački ispit nego da 15 godina sjedi u zavoru", rekao je Stazić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dragutin Lesar, zastupnik Hrvatskih laburista, zamjera što su se zakonske izmjene usmjerile samo na kažnjavanje vozača, ali ne i na "vlasnike" cesta zadužene za njihovo održavanje, što počesto i nije najbolje, osobito kad je riječ o signalizaciji.

Iz HDZ-a su se založili za još strože standarde za autobuse za prijevoz đaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Državni tajnik Buconjić ponovio je da predlažu samo tri nove novčane kazne, dok se za šest prometnih prekršaja kazne povećavaju s dvije na tri tisuće kuna jer će, dodaje, policija tako moći izreći zaštitne mjere počiniteljima prometnih prekršaja.

Vezani članak:

arti-201011250558006 arti-201008110377006 arti-201011250558006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo