banner

Japanska invazija: Spremni su dati velike novce za ono što mi bacamo

Zadarski Tuna & Sushi festival usred siječnja ‘probudio’ je Zadar iz zimskog sna. U središtu ‘mrtve’ turističke sezone, doveo je goste iz Dalekog istoka, ulice i trgovi su, barem nakratko, oživjeli i pokazali da se i zimi može – ‘ljetovati’.

Za sudionike pionirske manifestacije organiziran je i prvi turistički izlet brodom na uzgajalište tuna, što bi moglo označiti početak novoga turističkog proizvoda u Zadru i prvo konkretno oživljavanje zimske sezone.

Brod koji obično vozi ljeti turiste na Kornate, isplovio je po umjerenom burinu s japanskim gostima, ali i s japanskim turoperatorima i članovima diplomatskog kora Južne Koreje, Australije i Japana prema uzgajalištu Kali Tuna ispod Vele Lamjane. Tamo su s tolikim zanimanjem gledali hranjenje, kažu, ponajboljih tuna na svijetu, da je bio ugodno iznenađen i Želimir Kramarić, pomoćnik ministra turizma, koji nije skrivao optimizam zbog projekta pokretanja zimske turističke sezone na zadarskom području:

Veliki interes

”Ovo je sjajna manifestacija koja treba podići ‘vidljivost’ Zadra i zadarske regije. Uvjeren sam u uspjeh jer imamo velik interes japanskog Veleposlanstva i japanskih partnera, novinara i turoperatora. Japanci su gosti koji inače nisu primarno vezani za sunce i more i boravak tijekom ljeta kao turisti s većine naših europskih tržišta, ali to nije dovoljno, moramo kreirati proizvode zbog kojih bi oni dolaziti u Hrvatsku, na naše destinacije. Zadarska regija je drugi najveći izvoznik tune u Japan na svijetu i to moramo povezati s turizmom: proizvodnju tune s ponudom jedne vrste gourmeta, gastronomije koju azijski gosti vole, ne samo japanski već i južnokorejski čiji je broj prošle godine povećan za 600 posto, ali i kineskih gostiju, turista iz Tajvana… Zanimljivo je da je u siječnju, izvan turističke sezone, tuna najkvalitetnija i ona će biti pokretač sezone u razdoblju kad se inače turizam ne događa. Podržat ćemo toga i dalje ovo u okviru projekta ‘Hrvatska 365’ koji se financira sredstvima HTZ-a, a kojemu je cilj da sezona traje čitave godine”, kaže Kramarić Zadarskom.hr.

”Zamislite da za nekoliko godina u zadarskoj regiji imate nekoliko tisuća gostiju iz Azije koji će ovdje uživati u sushiju, u prekrasnoj kulturnoj ponudi Grada Zadra, sve to povezano na karnevalske svečanosti koje su blizu… To može biti turistički proizvod od kojega se može dobro živjeti i koji može napuniti zadarske hotele zimi. Samu ideju je velikim dijelom potaknuo japanski veleposlanik Keiji Ide koji je pokazao puno volje da se ovo pokrene, a zadarska turistička regija u zapravo kratkom vremenu sve je jako dobro organizirala”, dodaje Kramarić.

Veliki interes japanskog Veleposlanstva mogao bi se pretvoriti i u konkretnu podršku japanske Vlade, jer ono što je vidjela i doživjela japanska delegacija u Zadru ostavilo je veliki dojam i postoji spremnost da i sami pridonesu još većem festivalu dogodine koji bi trajao više dana, a koji bi doveo i prve ‘prave’ japanske turiste. U Zadru se već razrađuje ideja da se pokrene Sushi akademija koja bi trajala tjedan dana, gdje bi se pozvali svi chefovi kuhinje iz Hrvatske kako bi se kultura sushija i sirove hrane proširila u cijelu Hrvatsku, s tenedencijom da manifestacija preraste u najveći festival sushija izvan Japana.

Širom otvorena vrata

Jelena Yamasaki iz Počasnog konzulata RH u Osaki porijeklom je iz Hrvatske i udana je za Japanca. Zadovoljna je što su uzgajalište tuna obišli i predstavnici turističkih agencija iz Japana koji rade na novim turističkim proizvodima za japanske goste.

”Oni su do sada preskakali Zadar ili bi bili samo u kratkom razgledu, ali tuna sada otvara širom ta vrata, jer mogućnost kušanje tune, ali i odlazak na uzgajališta i hranjenje tune, njima je jedna nova atrakcija. Japanci inače jedu onaj fatty part ili masni dio tune koji je najskuplji u Japanu, dok naši kad režu tunu to obično – bacaju, a Japanci su za to spremni platiti velike novce! Razmišljamo da stvorimo jedan program boravka u Zadru gdje bi japanski turisti mogli brodovima ići na izlete u ribogojilišta i – hraniti tunu što je za njih vrhunski doživljaj. U gastronomiji bi im pripremili dva programa, jedan s degustacijom dalmatinskog pršuta i sira što također jako vole i drugi sa sushijem kojega su zadarski kuhari sad naučili pripremati”, otkriva Jelena koja odlično poznaje japansko i hrvatsko turističko tržište dodajući kako bi Japancima zimi mogle biti zanimljive i zaleđene Plitvice za fotografiranje.

Što kažu sami – Japanci? Fujita Makoto uvoznik je tune u Japan i njegova tvrtka ima sjedište u Budimpešti u Mađarskoj.

”Prvi put sam u Zadru i nisam očekivao da ću vidjeti toliko povijesnih spomenika. Hrvatska tuna koja se mogla kupiti u Japanu bila je najskuplja i smatra se premium tunom. One su male, ali su zbog niske temperature mora jako kompaktne i imaju odličnu kvalitetu mesa. Svakako bih opet došao u Zadar, već dogodine. Živim već tri godine u Mađarskoj, a obavezno barem jednom mjesečno dođem u Hrvatsku na ribarnicu kupiti vašu tunu kojom napunim velike hladnjake. To mi je najveće veselje, ne mađarski gulaš već hrvatska tuna”, kaže Fujita Makoto.
http://www.zadarski.hr/zupanija/clanak/id/3893/foto-japanske-goste-odusevio-izlet-na-tunogojiliste–sushi-festival-dogodine-postaje-akademija

Povratak na Net.hr