TURIZAM U PANDEMIJI

IZNAJMLJIVAČICA: ‘Neki traže tako drastično smanjenje cijene da razgovor odmah privodim kraju. Posebno zahtijevaju još jednu stvar’

Oni koji nude smještaj u kojima gosti imaju veću razinu privatnosti imaju i bolje popunjene apartmane

Pandemija koronavirusa učinila je ovogodišnju turističku sezonu najizazovnijom do sada pa se često u javnosti može čuti da se na Jadranu trenutačno odvija “borba za svakog gosta”. Na temu izazovne sezone, Index je razgovarao s vlasnicom obiteljskog smještaja u hvarskoj Svetoj Nedilji.

Vilma Plazonja im je otkrila koje posebne zahtjeve turisti imaju i s kojim nedaćama se sada susreću oni koji pružaju obiteljski smještaj. Obitelj ove žene bavi se turizmom i iznajmljivanjem apartmana još od 60-ih godina. Vila Perka, njihov smještaj na Hvaru, prva je s tog otoka oglašena na platformi Ecobnb.

“Što se tiče našeg objekta ne možemo se žaliti i biti nezadovoljni. Imamo puno gostiju koji nam se vraćaju i ljetuju kod nas već godinama. Svi su imali rezervacije prije početka pandemije po cijenama koje su imali i ranije. Međutim, mi kao domaćini se u novonastalim okolnostima osjećamo pomalo sigurnije kada u kući imamo ljude koji su već bili kod nas, koji poznaju destinaciju i gdje praktički komunikaciju možemo svesti na minimum. Većina tih ljudi svoje poslove obavljaju od kuće pa smo im stoga poslali posebnu ponudu koja uključuje popuste od 20 do čak 40 posto, ovisno o rezerviranom periodu, za svako daljnje noćenje, ako odluče produžiti svoj boravak na Hvaru. Mnogi su ponudu i prihvatili, pa smo tako imali goste koji su produžili boravak na nekoliko dana, a bilo je i onih koji su produžili boravak čak na dva tjedna”, ispričala je Vilma Plazonja za Index.

IPAK NIJE TAKO STRAŠNO: U RH je trenutno 800.00 turista, ponegdje više nema ni mjesta: ‘Popunjeni smo 100 posto’

Dezinficiranje smještaja

Iznajmljivačica kaže da posebno brinu o temeljitom dezinficiranju svojih apartmana. Navodi da između rezervacija ostavljaju minimalno 24 sata kako bi temeljito dezinficirali smještaj.

“U ovakvim okolnostima gdje se u periodu od samo nekoliko dana može dogoditi divljanje virusa, kad nas vlasti u državama koja su naša najemitivnija tržišta praktički preko noći mogu postaviti na ‘crvenu listu’, gdje smo onda u nezavidnoj poziciji i mi i naši gosti, treba biti oprezan i sa svoje strane učiniti sve kako bi se preveniralo širenje zaraze. U tom smislu smo, gdjegod je to bilo moguće, između rezervacija ostavili minimalno 24 sata kako bismo mogli temeljito dezinficirati i pripremiti smještaj za nove goste. Pri dočeku ili ispraćaju gostiju nema rukovanja, a kamoli grljenja na što su mnogi naši gosti već bili navikli”, govori Plazonja.

‘TO ŠTO HRVATI NE MOGU LJETOVATI U RH NEMA VEZE S CIJENOM’: Zbog poteza jedne zemlje EU, hrvatska firma u danu izgubila 200.000 eura

Postizanje popunjenosti kroz privatnost i snižavanje cijena

Oni koji nude smještaj u kojem gosti imaju veću razinu privatnosti imaju i bolje popunjene apartmane, zaključuje iznajmljivačica u razgovoru sa svojim kolegama. Riječ je o objektima na osami s većim okućnicama i privatnim terasama u koje se ulazi iz zasebnog predvorja. Isto tako, traženi su i mali objekti skriveni u uvalama i upravo je tamo bolja popunjenost nego u smještaju po centru grada. Ipak, snižavanje cijena smještaja jedan je od problema, smatra Vilma Plazonja.

“Ove godine nas je već nekoliko gostiju pitalo koliko će ljudi još biti u objektu za vrijeme njihova boravka. Vidim da je i ekocertifikat koji smo ishodili za smještaj odjednom postao velika prednost, puno veća nego bi možda bio u normalnim okolnostima. Primjećujem i to da je puno turista koji koriste situaciju i traže snižavanje cijene, ponekad do te mjere da razgovor istog trena privodim kraju. Međutim, među iznajmljivačima je nažalost popriličan broj onih koji dobru popunjenost postižu upravo zahvaljujući drastičnom snižavanju cijene, pa tako po portalima za oglašavanje možete pronaći smještaj po cijenama gdje se čovjek stvarno zapita ostane li ikakva dobit vlasniku takvog smještaja kada odbije sve troškove i obveze prema državi.

Protivnik sam takve poslovne politike i mislim da ona degradira ne samo pojedini smještaj nego i cijelu destinaciju. Treba spomenuti kolege koji su u ovoj korona-sezoni posebno u teškoj situaciji, a to su oni koji su podigli kredite i ušli u investicije kako bi smještaj ove sezone stavili u funkciju iznajmljivanja. Zato su sada mnogo suočeni sa situacijom gdje neće uspjeti utržiti niti onoliko koliko im treba kako bi otplaćivali rate kredita do iduće sezone”, ističe iznajmljivačica za Index.

DOMAĆI GOSTI PROFITIRALI NAKON PADA CIJENA: ‘Dobili smo 7 noćenja u polupansionu u hotelu za cijenu apartmana’

Iznajmljivači se nadaju da će im banke pokazati dobru volju

Hvarska iznajmljivačica govori da su ona i njezini kolege očekivali da će banke pokazati više razumijevanja i da će se solidarizirati sa svojim klijentima i to tako da će ponuditi moratorij na barem godinu dana bez plaćanja naknade za poček, što u konačnici i poskupljuje kredit.

“Međutim, to se nažalost nije dogodilo iako za promjenu odluke i olakšavanje situacije takvim klijentima uvijek ima vremena, ali pitanje je ima li dobre volje i etičnosti na relaciji banka-klijent. Nadam se da će banke koje su na našem tržištu godinama ostvarivale profit kroz stavke koje su se u konačnici pokazale nezakonitima i neopravdanima, hrvatskim klijentima vratiti počinjenu štetu, ne samo kroz materijalno obeštećenje koje su ovi primorani tražiti kroz pokretanje sudskih postupaka, kada im već država paketom zakona ne želi ishoditi kolektivno obeštećenje, nego i kroz gore navedenu mjeru kojom bi se barem donekle solidarizirale s njima i nezavidnom situacijom koja ih je zadesila”, kazala je Vilma Plazonja.

TURISTI NAPOKON POČELI STIZATI I U DALMACIJU: ‘Neka mjesta imaju iznadprosječne rezultate, a ljudi su došli iz ovih zemalja’

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr