Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Iznajmljivači uzvraćaju udarac: Dragi naši turisti, da razjasnimo neke stvari

Reakcije naših čitatelja na doživljaje s ljetovanja na Jadranu neprestano pristižu na mail redakcije. No, javio se i čitatelj koji se, osim što živi u jednom gradu na obali, bavi i turizmom. Njegova iskustva otkrivaju drugu stranu medalje.

Na mail redakcije stigla je reakcija jednog iznajmljivača na tekst objavljen na Danas.hr-u pod nazivom Čitatelji o ljetovanju: pohvale su rijetke, gotovo nepostojeće
. Evo što je savjetovao dragim gostima na Jadranu.

Njihova ‘sreća i zadovoljstvo’ mene su do sada koštali 480 kuna

“U centru grada koji je poznat po mnogim događanjima tijekom ljetnih mjeseci, malo je besplatnih parkirališnih mjesta. Jedno takvo nalazi se ispred moje zgrade, a parking je namijenjen stanarima zgrade. Kako je najuži centar grada udaljen svega 100 m, tako se našlo nekoliko ‘pametnjakovića’, pa svoje automobile registarskih oznaka Zagreba, Pančeva i Beča parkiralo upravo na naš parking, i evo, neki već osmi, a neki sedmi dan stoje tamo parkirani i zauzimaju stanarima mjesto. Stoga, stanari su primorani parking tražiti po ostalim dijelovima gradova i isti plaćati kako bi ‘naši dragi turisti’ bili sretni i zadovoljni jer su uštedjeli na parkingu za vrijeme odmora. Ta njihova ‘sreća i zadovoljstvo’ mene su do sada koštali 480,00 kn, pa upravo razmišljam da ih malo obradujem i pošaljem im pauk. Nek’ se malo napuni proračun i od strane naših turista”, napisao je čitatelj.

“U objavljenom članku izvjesni Marin govori kako je stanoviti gost iz Švedske dobio mnoštvo uvreda nakon što je otkazao smještaj u apartmanu u kojem je ljetovao posljednjih godina. Izneseno je premalo detalja u članku, pa stoga ne želim komentirati događaj, ali bih želio naše male iznajmljivače upozoriti da imaju pravo tražiti određeni dio iznosa unaprijed kako bi se smještaj rezervirao. Ako gost otkaže smještaj 30 dana prije dolaska, novac mu se vrati, a ako dolazak otkaže u kraćem razdoblju do najavljenog dolaska, novac se ne vraća, a vi još uvijek stignete napuniti svoje smještajne jedinice.”

Čitatelj se osvrnuo i na jedan svoj slučaj.

“Ove godine imao sam sličan slučaj. Gosti su oko Nove godine najavili da bi unajmili moje smještajne kapacitete u srpnju. Sve je bilo dogovoreno, upoznati su sa svim uvjetima i preduvjetima da bi to ostvarili, no nikakva uplata rezervacije nije stigla. Tri tjedna prije nego što su trebali doći, oni su se javili da mi najave svoj dolazak, na što sam im rekao da je taj termin zauzet budući da sam ga ja iznajmio drugim gostima jer oni nisu poslali dogovoreni iznos na ime rezervacije. Saslušao sam niz pritužbi, pa i uvreda, a zatim iznio svoje argumente da meni taj tjedan, kao što i oni sami to znaju, nosi više tisuća eura te da ja ne mogu ovisiti o njihovoj dobroj volji, nadati se njihovom dolasku i riskirati da taj tjedan ostanem prazan, a sve to jer su oni rekli da bi došli. Ponavljam, ne znam razloge zbog kojih je gospođa iz Makarske izvrijeđala gosta iz Švedske, ali ako je to učinila jer je zbog njegovog obećanja njen apartman ostao prazan – dajem joj za pravo svaku uvredu koja je izašla iz njenih usta.”

Imam osjećaj da ih pola nema vozačke dozvole

Nema mnogo pozitivnog za reći niti o prometnoj kulturi turista koje susreće. “Prošao sam pola svijeta i ne mogu reći da sam se u svakom gradu jednako dobro snalazio za volanom, ali što se tiče naših turista, imam osjećaj da ih pola nema vozačke dozvole. Velik dio njih koristi navigaciju, no na način da stanu na raskrižju i naprave kolonu gledajući u j***** uređaj da vide kamo će ih odvesti. Također, velik dio njih u rotoru obavezno vozi po vanjskoj traci da ne bi slučajno promašili izlaz i morali napraviti dodatni krug.

Posebna su priča biciklisti – turisti

Što ti izvode po cestama, to je pravo čudo – vožnja u suprotnome smjeru, vožnja jedan do drugoga i slično. Nije mi jasna jedna stvar – zašto im se dopušta i tolerira takva vožnja kad za nju nemamo uvjeta, a pritom ugrožava i ostale sudionike u prometu?”, dodaje čitatelj.

Ne pokazujem srednji prst kad mi netko potrubi zbog loše, spore ili krive reakcije

“Dame i gospodo, vi na našu obalu dolazite kako biste se odmorili i napunili baterije, kako biste uživali, ostvarili ili obnovili neku romansu. Mi koji živimo na obali želimo vam to omogućiti, pa vam nudimo smještaj i usluge. Ako sam preskup za vaš džep, pitajte mog susjeda – možda je on jeftiniji, a ako nije on, možda je jeftiniji netko u Italiji, Španjolskoj ili Grčkoj.

Ja sam često na putu, no kad dođem u drugi, tuđi grad, parking potražim u garaži i uredno ga platim. Vjerovali ili ne, ali tako mi je automobil najsigurniji, a parkiranje najjeftinije. I u svom i u tuđem gradu maksimalno se trudim držati prometnih pravila i ako pogriješim uvijek se ispričam, a ne pokazujem srednji prst kad mi netko potrubi zbog loše, spore ili krive reakcije.”

Niste svete krave

Na kraju čitatelj, koji dva puta godišnje odlazi na zimovanje, savjetuje da se prije puta upoznaju s destinacijom u koju putuju.

“Dragi naši gosti, dobro ste došli u naše krajeve, no budite obzirni i pristojni, te se ponašajte kao što se ponašate u svom domu i svome gradu. Platili ste smještaj, platit ćete i neku kavu, večeru i pizzu, no niste zato svete krave i niste zato baš uvijek u pravu. Neki vaši postupci ne mogu izmamiti osmijeh na lice nas, turističkih djelatnika, niti mogu biti dragi nama, domicilnom stanovništvu.”

Imate li negativnih iskustava sa smještajem, cijenama kod ugostitelja, prometom? Želite li nekoga pohvaliti, podijeliti svoje iskustvo? Pišite nam na vijesti@portal.net.hr.

Povratak na Net.hr