Mogli bi se vjenčati Josipović i Lesar

Gospodo, ako vam je toliko stalo do naslovnica, postoje i jednostavnija rješenja. Ne znam, mogli bi se recimo popularni Ivo i popularni Dragutin vjenčati. Gdje bi im bio kraj?

6.9.2012.
9:27
VOYO logo

Šta sve ljudi neće raditi radi popularnosti – ženiti se pa se razvoditi, pozirati goli i polugoli, snimati privatne porniće koji će "slučajno" završiti na internetu, klati kokoške po kazališnim pozornicama, bjesomučno napadati predstavnike Srba i njihove novine, na Facebooku objavljivati pisma tužnih bakica... Dug je red za naslovnice, treba biti efektan.

Kad su jedna strana u sukobu Srbi...

Dokle opsjednutost popularnošću ide, vidjeli smo zadnjih tjedana iz ponašanja našeg predsjednika, popularnog Ive. Kad je tjednik Novosti krenuo pisati o aferi ZAMPORION i njegovoj ulozi u istoj, popularni Ivo upro se nogama i rukama da očuva svoj rejting. Uletio je u bjesomučan rat s Pupovcem i Srpskim narodnim vijećem, izdavačem Novosti, i tako se spustio na razinu najobičnijeg politikantskog spletkaroša. Kako će se sve skupa odraziti na njegov rejting, na čiju će strani stati ta čuvena "hrvatska javnost"? S obzirom da su jedna strana u sukobu Srbi, procijenite sami.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za vrijeme trajanja ove priče, čitamo zadnjih dana po medijima, na sunce je počeo izlaziti i tinjajući sukob na relaciji popularni Ivo – Vlada. Popularni Ivo ispaljuje sve više strelica prema Vladi, opet vođen tom željom za popularnošću. Logika je to birtije u kojoj je najveća faca onaj tko najsočnije opsuje Milanovića i Čačića.

Virtuoz Dragutin

Dragutin Lesar, popularni Dragutin, virtuoz je u ovom sportu. U sukobu Josipović – Pupovac, bez greške je stao na stranu popularnog Ive. Em je popularan, em udara po Srbima, nećeš sad zbog principijelnosti riskirati pad rejtinga i "ljubav naroda". Ali opet, neku principijelnost treba zadržati, to je Dragutinu ključni dio branda, pa se okomio na Pupovčevu neprincipijelnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Popularni Dragutin, u maniri Madonne, svakih par dana objavi post na Facebooku u kojem se ispričava obožavateljima što im, uslijed obaveza, ne stiže odgovarati na pisma. Međutim, s tim svojim nepogrešivim njuhom za rejting, ne propušta objaviti pismo bakice koja mu je poslala pedeset kuna da plati kavu saborskim zastupnicima koji su uzeli povlaštene mirovine, a ostali u Saboru.

Branko Vukšić, Lesarov kolega iz stranke, objavio je nedavno tekst na sajtu Laburista o tome kako ne žele ulaziti u koaliciju s kukurikavcima. Opet je tu ta čuvena principijelnost – "Ne na vlast po svaku cijenu!" Međutim, svakom medijski i politički pismenom jasno je da se ovdje radi o želji da se izbjegne sudjelovanje u nepopularnim odlukama, da se ostane u opoziciji iz koje se mirno može pljucati po Vladi i tako biti najveća faca u birtiji, graditi taj čuveni rejting i svršavati na pisma bakica koje misle da su "svi oni isti". Osim Lesara i Vukšića, naravno, koji bi najradije volontirali, ali su im pokvarene kolege iz bivših saziva izglasali ogromne plaće pa ih sad jadni moraju primati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skupljaš postotke, tužna pisma bakica i čekaš

Tako se to radi kad si u opoziciji ili kad si predsjednik koji treba dobiti i sljedeće izbore. Cijelo političko djelovanje podrediš rejtingu, skupljaš postotke, tužna pisma bakica i čekaš. A plaćica kapa, utjecaj raste, doći će i povlaštena mirovina ako bog da.

Međutim, kad si na vlasti, cijela ova priča s popularnošću postaje puno kompliciranija. Nije više dovoljno samo galamiti na političke protivnike i izražavati nezadovoljstvo. Trebalo bi i nešto raditi, nekakve odluke donositi, a opet da se rezultati brzo vide. Inače ti nema naslovnice, a popularnom Dragutinu će neka bakica napisati pismo pa će ti se preko nje napiti krvi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako dolazimo do proaktivnog ministra sportskog duha Željka Jovanovića i njegovih efektnih poteza bez ikakvog efekta. Recept po kojem Jovanović politički djeluje, vidjeli smo na čuvenoj akciji "isušivanja močvare" u hrvatskom nogometu. Okomio na lake mete, Mamića i Markovića, valjda najnepopularnije osobe u našem javnom prostoru, pa su ga bile pune novine. Postao je, maltene, narodni heroj. Kako je sve završilo – Marković je smijenjen, i to je otprilike to. Što se isušivanja močvare tiče, reći ćemo samo da nakon "isušivanja" imamo jednog od najkontroverznijih izbornika na planetu, da je Dinamu u sedam kola dosuđeno sedam penala, a da se Hajduku sude penali zbog prekršaja na centru.

Medijski potentne bitke

Ali ne sumnjam da je Jovanović zadovoljan – medijski je sve bilo vrlo potentno – imao je nepopularnog protivnika za sukobe po novinama i tako si gradio rejting, a sad se može hvaliti kako je ipak nešto napravio, smijenio je Markovića. Što bi se reklo, ima vidljiv rezultat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sličan recept, uvođenjem zdravstvenog i građanskog odgoja, Jovanović sada primjenjuje u sektoru školstva. Tu su zadrti katolički roditelji kao laka meta za sukobe po novinama, tu je vidljiv rezultat – novi predmeti u obrazovnom programu. Tu je, ukratko, gomila medijski zanimljivog sadržaja, a popularni Željko se može hvaliti pobjedom nad zadrtim katolicima i vidljivim rezultatom.

Istovremeno se na riječkom Ekonomskom fakultetu događa prava kaljuža. Manjak novca u fakultetskoj blagajni, Fakultet je odlučio naplatiti od studenata ponavljača iako, tvrde oni, za to nema nikakvo zakonsko uporište. Ne želim sada ulaziti u to treba li ponavljače financijski kažnjavati i otvarati cijelu temu o besplatnom obrazovanju. Zanima me dio u kojem se oštećeni studenti obraćaju pismom, pazi sad, Riječkom sveučilištu, Ekonomskom fakultetu u Rijeci, Agenciji za znanost i visoko obrazovanje te Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, ali, kažu studenti za Novi list, svaka od tih adresa prebacuje odgovornost na drugu. Senat Sveučilišta tvrdi da odluku može mijenjati fakultet, dekan tvrdi da se odluka ne može mijenjati jer ju je donijelo Sveučilište, Agencija se ograđuje od bilo kakvih komentara, a Ministarstvo čeka odgovore Sveučilišta i fakulteta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Birokratska kaljuža

Ako ovo nije precizan opis birokratske kaljuže, ne znam što bi bio. Tko na kraju donosi odluku o plaćanju studija, kome se oštećeni mogu obratiti, u čijim je rukama njihov nastavak studija, ne zna se točno.

Zašto se naš proaktivni ministar ne uhvati s ovim u koštac? Zato što bi to značilo donošenje i izglasavanje nekakvih zakona i odredbi, a to je, brate, dosadno i medijski potpuno nezanimljivo. A i nema tu Mamića i zadrtih katolika da se s njima obračuna preko medija. "Studenti uredno nastavili studij" i nije neki naslov, nije stvar za naslovnicu niti nešto previše vidljiv rezultat ministra. Definitivno nema medijski efekt kakav ima uvođenje novog predmeta i sukob s katoličkim udrugama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegovo visočanstvo rejting

To je ta tužna slika naše politike. Predsjednik, opozicija, vlast, toliko opsjednuti popularnošću da im je sve političko djelovanje podređeno njegovom visočanstvu rejtingu.

Gospodo, ako vam je toliko stalo do naslovnica, postoje i jednostavnija rješenja. Ne znam, mogli bi se recimo popularni Ivo i popularni Dragutin vjenčati. Gdje bi im bio kraj? Bio bi to novi Beniffer, nova Brangelina. Bio bi to naš Drivo. Zvuči poznato? Pa kad bi nakon nekog vremena rejting počeo padati, a broj pojavljivanja na naslovnicama se smanjivati, brak bi se mogao slučajno raspasti. Krivac za slom bi recimo mogao biti popularni Željko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo

Još iz rubrike