Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

UMJETNA INTELIGENCIJA

HRVATSKA SE PROTIV KORONAVIRUSA BORI S ANDRIJOM: Virtualni asistent odgovara na sva pitanja i čuva podatke u tajnosti

Ministarstvo zdravstva i Ministarstvo uprave predstavili su virtualnog asistenta Andriju, donaciju nekoliko domaćih informatičkih tvrtki, čija je zadaća putem WhatsAppa pomoći građanima u borbi protiv pandemije koronavirusa

U Banskim dvorima Ministarstvo zdravstva i Ministarstvo uprave danas su predstavili prvog digitalnog asistenta u borbi protiv koronavirusa na WhatsAppu u Hrvatskoj – Andriju. Njega su vladi donirale članice hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAI, informatičke tvrtke Infobip, Neos, Mindsmiths i Oracle, a ime je dobio po ocu temeljnih načela javnog zdravstva, Andriji Štamparu.

Andriju je jednostavno koristiti putem WhatsAppa. Moguće ga je dobiti klikom na koronavirus.hr, Andrijinu službenu stranicu ili slanjem poruke “Pozdrav” na ranije spremljeni broj +385997753049.

“Andrijin zadatak je uvažiti ozbiljnost situacije, umiriti ako je sve OK, uputiti na pravo mjesto bez panike ako situacija zahtijeva hitnu reakciju. Konačni cilj je pomoći zdravstvenom sustavu da se efikasnije bori protiv epidemije. Prvo krećemo od ljudske ekspertize, u ovom slučaju je to bila simulacija razgovora s profesorom Brankom Kolarićem, a onda kada asistent počne komunicirati s tisućama ljudi na temelju njihovih reakcija, algoritmi ponašanja se mijenjaju. Andrija omogućuje građanima da nauče kako se ponašati u svakoj situaciji i da to onda mogu primijeniti na sebi ili drugim osobama do kojih im je stalo”, pojasnio je Netokraciji predsjednik udruge CroAI, Mislav Malenica.

Dodavanje osobnosti

U Ministarstvu uprave, koje vodi njegov prezimenjak Ivan Malenica, shvatili su da trebaju napraviti nešto osobnije, što ne bi mogli kroz klasični koronavirus.hr chatbot, koji je dostupan na internetu WhatsAppu i Viberu. Stoga je jedna od glavnih zadaća programera bila dodavanje osobnosti virtualnom liku.

“U tvrtki Mindsmiths smo već razvili nekoliko digitalnih asistenata u medicinske svrhe i tu smo naučili koliko je za ulijevanje osjećaja povjerenja i bliskosti u komunikaciji s korisnikom bitno stvoriti percepciju osobe, čak i kada je očito riječ o digitalnoj personi. Andrija digitalni asistent ima karakter dobronamjerne osobe koja je uvijek voljna pomoći i biti na usluzi građanima, a ujedno raspolaže bogatim znanjem u području borbe protiv koronavirusa”, rekao je Malenica i dodao kako je WhatsApp odabran kao prvi kanal komunikacije, što ne znači da će biti i jedini.

Podaci su anonimni i sigurni

S obzirom na ranije planirano praćenje građana putem mobitela za vrijeme pandemije, Malenica je pojasnio koliko su oni sigurni i kako će se baratati njihovim podacima, nakon što jednom stupe u kontakt s Andrijom.

“Andrija funkcionira tako da se korisnik dopisuje s digitalnim asistentom preko svojeg broja mobitela. Međutim, taj broj se više nigdje ne koristi u sustavu ili izvan njega kako bi se izbjegla mogućnost povezivanja s konkretnim fizičkim osobama. Nadalje, korisnik može dobrovoljno podijeliti svoju približnu lokaciju i stanje simptoma vezanih uz koronavirus. Ti podaci se u anonimiziranom obliku (bez broja mobitela) stavljaju na raspolaganje stručnjacima iz Ministarstva zdravstva kako bi efikasnije pratili razvoj epidemije. Htio bih ovdje naglasiti da je Andrija dobrovoljan alat kojim se građanima daje mogućnost da se direktno uključe u borbu protiv koronavirusa. Ako netko to ne želi, i to je sasvim u redu. Korištenje Andrije je anonimno i u skladu s pravilima o zaštiti osobnih podataka”, objasnio je.

Još nije poznato koliko će dugo Andrija “živjeti” i hoće li pomagati ljudima i s uobičajenim zdravstvenim uslugama. Naime, to ovisi o rezultatima cijelog projekta koji će se evaluirati nakon završetka pandemije.

Dopiranje do građana

Epidemiolog Branko Kolarić, čije razgovore Andrija simulira, na predstavljanju je poručio kako se radi o preuzimanju pozitivne prakse iz drugih zemalja, javlja N1.

“Gledali smo druge zemlje poput Singapura ili Koreje koje su razvile digitalne platforme za komunikaciju s vladom i liječnicima. Okupili smo ekipu i evo, razvijen je Andrija. Kad je stvarno krenula epidemija, gledao sam svoje kolege koji su odgovarali na stotine poziva, a ova platforma može odgovarati na desetke tisuća upita. Kad razgovaramo je li bolje razgovarati s liječnikom ili digitalnim asistentom, ali naravno da je bolje da ljudi dobiju pomoć prije. Nemojte biti prekritični prema Andriji na početku, on je još mlad. Napravili smo ga osjetljivijeg u početku pa će slati obiteljskim liječnicima i one koji imaju slabije simptome”, pojasnio je Kolarić što bismo mogli očekivati od Andrije.

Ministar zdravstva Vili Beroš istaknuo je kako je Andrija način da dopru do građana, uglavnom mlađih te da im ponovno naglase važnost pridržavanja mjera.

“Uz ono naše glavno oružje, a to su Vladine mjere i mjere Stožera, razmišljali smo i kako upotrijebiti i neke druge kanale. Rekli smo i ponavljamo, mjere mogu postojati, ali ako se svi mi ne pridržavamo istih, rezultati će izostati. Ovo je naš način da dođemo do građana, pogotovo mladih generacija te da im naznačimo važnost odgovornog ponašanja”, zaključio je Beroš.

Situaciju s koronavirusom u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.

Povratak na Net.hr