Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

POLIJEĆU IDUĆE GODINE

HRVATSKA DOBIVA NOVU AVIOKOMPANIJU: Letjet će po Europi, ali i prema Bliskom Istoku, Africi i Islandu

Nino Borić, suvlasnik Smile Aira, kaže da bi u biznis krenuli s dvama zrakoplovima u operativnom najmu te da planiraju početi s brazilskim zrakoplovima Embraer E-190, a dugoročno planiraju nabavu i Airbusa A330 te formiranje flote od pet zrakoplova u prve tri godine

Hrvatska bi dogodine mogla dobiti novu aviokompaniju, pod imenom Smile Air. Istoimena je tvrtka za pružanje usluga u zračnom prometu registrirana u Zagrebu još u ljeto 2017. godine, no njen direktor i suvlasnik Nino Borić, koji više od 30 godina radi u zrakoplovstvu, ne žuri već oprezno postavlja projekt, piše Poslovni dnevnik.

“Najradije bismo krenuli s poslom već potkraj ove godine, no teško da ćemo u tome uspjeti, jer moramo na tržištu naći odgovarajuće avione, a trenutačno su im cijene dosta visoke. Nismo pod presingom da projekt moramo realizirati ove ili naredne godine, nego slažemo dugoročno održivu priču u kojoj ne smije biti pogreške. Osim toga, neko vrijeme se mora čekati i dozvola za let, tako da bismo i s početkom 2020. bili zadovoljni. Ljudi nam se sami javljaju i okupili smo dobru ekipu”, rekao je Borić.

TOP-LISTA ZRAČNIH PRIJEVOZNIKA: Ovo je popis 20 najsigurnijih, ali i 10 najgorih aviokompanija

Žele flotu od pet zrakoplova u prve tri godine

On je, inače, vlasnik kompanije Avio Nova sa sjedištem na Floridi, a ima i dugogodišnje iskustvo na visokim pozicijama raznih aviokompanija. Uz Borića, suvlasnik Smile Aira je i Bernard Lukač, pilot s 30 godišnjim stažem i bivši instruktor u Croatia Airlinesu, koji posljednjih osam godina radi kao inspektor u Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo (CCAA). Uz njih je i Krunoslav Đumlija, također pilot s 15 godišnjim iskustvom te bivši inspektor u CCAA.

Borić ističe da bi u ovaj biznis krenuli s dvama zrakoplovima u operativnom najmu za što treba tri do pet milijuna dolara. Planiraju početi s brazilskim zrakoplovima Embraer E-190, kapaciteta 100 putnika, idealnima za cjelogodišnje operiranje. Kasnije bi nabavili Airbus A321, koje bi koristili za sezonske letove. No, Borić i ekipa dugoročno planiraju nabavu i Airbusa A330 i formiranje flote od pet zrakoplova u prve tri godine, piše Poslovni dnevnik.

VLADA TRAŽI STRATEŠKOG PARTNERA ZA CROATIA AIRLINES: Do kraja mandata planira se dramatično smanjenje javnog duga

Rado bi surađivali s hotelijerima i turoperatorima

Smile Air bi se bavio ACMI i wet lease biznisom, redovnim čarterima i leisure linijama, te ad hoc čarterima s letovima prema Europi, Bliskom Istoku, Africi i Islandu. Također bi iznajmljivali svoje posade drugim kompanijama, ali i tzv. dump lease – kombinirano iznajmljivanje posade, aviona, održavanja i osiguranja. Borić kaže kako računaju i na podršku Hrvatske turističke zajednice.

“Pokušavamo s hotelijerima i turoperatorima dogovoriti punjenje aviona, ali i produljenje sezone, jer bi neke od planiranih linija bile cjelogodišnje. Rado bih imao hotelijere kao suosnivače kompanije, s nekima smo već pregovarali, no dio njih otvoreno kaže da, suprotno proklamiranoj strategiji ‘turizam 365’, ne namjeravaju raditi između 1. listopada i 1. svibnja”, kazao je Borić za Poslovni dnevnik.

CROATIA AIRLINES PRED KOLAPSOM? ‘Avioni sa 174 sjedala prevozili su po 17 putnika i gubili golemi novac’

Povratak na Net.hr