Hrvatima je idealna žena - zaposlena domaćica

Status žene u našem društvu ne bilježi baš neke brze ili pozitivne promjene.

24.8.2010.
20:04
VOYO logo

Bez pretenzije dublje analize društvenog, ekonomskog, pravnog ili bilo kojeg drugog položaja žene u Hrvatskoj, Gfk je ispitao mišljenje građana o tome kako se danas doživljava žena/što je to "idealna žena".

Pitanje je glasilo:Prema vašem mišljenju, kakva bi danas trebala biti idealna žena ?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za većinu ispitanih, njih 39 posto, idealna žena je zaposlena žena/domaćica koja radi na manje odgovornim mjestima i brine o obitelji i djeci. Uspješna poslovna žena koja gradi svoju karijeru (a o obitelji i djeci, ako ih ima, brine uz pomoć supruga ili nekog drugog člana obitelji ili sl.) je idealna za 30 posto ispitanika, dok ženu domaćicu/majku koja se prvenstveno posvetila obitelji i djeci idealnom smatra 20 posto ispitanih.

Uspješnu zaposlenu ženu angažiranu u javnom i/ili političkom životu koja o obitelji i djeci (ako ih ima) brine uz pomoć supruga ili nekog drugog idealnom smatra tek 4 posto ispitanih, dok 3 posto ispitanih izjasnilo kako ne zna ili ne može odgovoriti na to pitanje, piše Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najviše građana u Hrvatskoj vidi idealnu ženu kao zaposlenu domaćicu i to posebno u Lici, Kordunu, Banovini (50%), zatim u sjevernoj Hrvatskoj (48%) i Dalmaciji (43%), a najmanje je takvih u Slavoniji i Zagrebu (oko 33%). I muškarci znatno više od žena daju ovakvu ulogu ženama (44:37%).

Uspješna poslovna žena koja gradi svoju karijeru žele prvenstveno Slavonci i Istrani s Primorjem i Gorskim Kotarom ali i mladi u dobi od 18 do 24 godine (43%), te oni s visokom stručnom spremom (49%).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ulogu žene samo kao majke/domaćice odabiru prvenstveno muškarci (23%), stariji od 55 godina ( 26 do 40%), te osobe s najnižom školskom spremo m (65%).

I žene vole zaposlene domaćice

Zaposlenu ženu/domaćicu koja radi na manje odgovornim mjestima i brine o obitelji i djeci idealnom smatra 39 posto ispitanica, dok ženu domaćicu/majku koja se prvenstveno posvetila obitelji i djeci idealnom smatra 28 posto ispitanih žena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uspješna poslovna žena koja gradi svoju karijeru (a o obitelji i djeci, ako ih ima, brine uz pomoć supruga ili nekog drugog člana obitelji ili sl.) idealnom procjenjuje 20 posto sudionica ankete, dok se za uspješnu zaposlenu žena angažiranu u javnom i/ili političkom životu koja o obitelji i djeci (ako ih ima) brine uz pomoć supruga ili nekog drugog odlučilo tek 2 posto ispitanih žena.

Zanimljivo je da se spješnim poslovnim ženama smatra stek petina anketiranih žena, a više od prosjeka zastupljene su ispitanice u Zagrebu i Dalmaciji (oko 25%), neudane (33%), visokoobrazovane (45%), žene s osobnim mjesečnim primanjima od 7.000 kuna ili više (od 38 do 82%) i općenito žene u gradovima s više od 100 tisuća stanovnika (27%), odnosno u dobi između 18 i 34 godine (od 29 do 34%).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo istraživanje ukazuje da prave značajnije promjene tek trebaju uslijediti a to bi se prvenstveno trebale dogoditi u glavama samih žena.

Prethodni članci:

arti-201003220039006 arti-201008120622006 arti-201004010605006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo