HRVATI VIŠE VJERUJU TRGOVCIMA NEGO VLASTI: / 'Prema pravima potrošača Hrvatska je na europskom dnu'

Najnovije istraživanje Europske komisije pokazalo je da 87 posto Hrvata ne poznaje dobro svoja potrošačka prava, a polovica ih je zabrinuta zbog plaćanja režija

14.3.2021.
13:41
ilustracija, Borna Filić / PIXSELL
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu, Biljana Borzan, povodom Svjetskog dana prava potrošača, predstavila je najnovije istraživanje Europske komisije o ponašanju potrošača tijekom pandemije koronavirusa. Istraživanje pokazuje da 87 posto naših građana ne poznaje dobro svoja potrošačka prava.

"Pandemija je značajno utjecala na ponašanja naših građana, došlo je do povećanja online kupovine, ali i uvažavanju okoliša pri kupovini. Čak 76,5 posto naših građana je kupovalo proizvode koji su bolji za okoliš, premda su skuplji. To mi je drago jer u Europskom parlamentu radim na nizu prijedloga kako bi proizvodi koje kupujemo trajali dulje, kako se ne bi pokvarili odmah po isteku jamstva, kako bi popravak bio lakši i jeftiniji, a potrošač znao koliko će otprilike trajati", pojašnjava Borzan u svom priopćenju.

Više vjerujemo trgovcima nego vlasti

Pojasnila je da građani više vjeruju trgovcima nego vlasti, kada je riječ o rješavanju problema. "Povjerenje naših građana u javne institucije je slabo. Vlada je pogasila Savjetovališta za potrošače, a potrošačkim udrugama otežava rad nestabilnim financiranjem. Savjetovališta i udruge su naši potrošači prepoznali kao saveznike, a s radom javnih službi koje bi im trebale pomoći nemaju dobra iskustva", upozorila je.

Neplaćeni računi za režije

Primijetila je i promjene u potrošnji. Gotovo polovica građana zabrinuta je zbog plaćanja računa za režije, a dobar dio njih je zbog pandemije odgodio veće kupnje. "Nažalost, prema pravima potrošača Hrvatska je na europskom dnu. Moj ured je svakodnevno zatrpan upitima građana o njihovim pravima, što pokazuje da ljudi žele istjerati pravdu te da su frustrirani situacijom na tržištu. Vlada mora bolje zaštiti građane koji su slabija strana u sukobu s trgovcima ili podizvođačima, raditi na podizanju svijesti o potrošačkim pravima i povećati resurse potrošačkih udruga", navela je u priopćenju.

Možda će te zanimati

Telegram

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču

Izdvojeno

Regionalni portali