Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

STEČAJ ILI?

HOĆE LI VLADA NA OVAJ NAČIN SPAŠAVATI BRODOGRADNJU? Horvat: ‘Mogli bismo graditi flotu Jadrolinije kod nas’

Kazao je kako bi se brodovi Jadrolinije mogli graditi bez javnog natječaja već direktnom pogodbom u nekom od hrvatskih brodogradilišta

Gostujući u Novom danu N1 televizije ministar gospodarstva Darko Horvat kazao je kako se razmišlja o gradnji flote brodova Jadrolinije u hrvatskim brodogradilištima. Na pitanje može li se izbjeći stečaj Uljanika, Horvat odgovara:

“Mi smo rekli da ovakav način restrukturiranja želimo izbjeći, jer bi značio dodatne troškove za porezne obveznike. Imputacije da se nešto nije kontroliralo, mogu demantirati jednostavnim načinom, u prvom mjesecu 2017. godine utvrđena je kontrola troškova u Uljaniku. Ne želim komentirati rad pravosudnih tijela, a vjerujem da će se sve ovo istražiti i da ćemo dobiti krivce zbog ovakvog stanja u Uljaniku.”

Kazao je kako se išlo u pokušaj restrukturiranja i traženje novog strateškog partnera, no kako je neprihvatljivo da bi Vlada trebala pokriti sve troškove restrukturiranja.

PLENKOVIĆ O STEČAJU ULJANIKA: ‘O stečaju će odlučiti sud, a mi činimo što možemo za brodogradnju’

Zašto se izbjegava odluka?

Na pitanje zašto Vlada i sudovi izbjegavaju konačnu odluku, Horvat kaže: “Vlada je svoju konačnu odluku donijela, zaustavila je ovakav model financiranja brodogradnje, spremna je i za stečaj, ima pripremljene tri minimalne plaće radnicima, ako dođe do stečaja”.

Izjavio je i kako stečaj ne mora značiti konačan kraj. “Percepcija javnosti da je brodogradnja danas što je nekad bila – potpuno je pogrešna. Dođe li brodogradilište u onu dinamiku kako su projiciranja u planovima restrukturiranja, da godišnje proizvedu sedam brodova, onda će moći funkcionirati.”

KAKO JE ULJANIK DOŠAO DO STATUSA PROPALOG BRODOGRADILIŠTA: Končaru pozajmili 10 milijuna kuna, a nisu imali za plaće

Koncesije za novi Agrokor

Kazao je kako velike investicije u vojnu mornaricu nisu potrebne, ali Jadrolinija ima potrebu za rekonstrukciju svoje flote. “Ono što ja kao strateški razvoj Jadrolinije imam na stolu je potreba za 17-18 novih brodova. Da bi se eliminirala mogućnost da se ti brodovi naručuju vani, mi bismo u jednom trenutku Jadroliniju trebali izuzeti iz procesa javne nabave na način da direktnim pogodbama u jednom našem brodogradilištu rekonstruiramo ili izgradimo brodove. To je jedna od opcija.”

Na pitanje zašto se Uljanik nije mogao spašavati po modelu Agrokora, Horvat odgovara: “Ne postoji nijedna financijska institucija koja je na to spremna. Od banaka nismo dobili nikakvu intenciju da bi se dogodila financijska injekcija u brodogradilište.”

Kazao je kako nova uprava Fortenove grupe nastavlja kontinuitet poslovanja same grupe. Tvrdi i kako su koncesije riješene. “Koncesijski ugovori su riješeni. Svi razgovori i dogovori koji su trajali privedeni su kraju na sretan način i ti ugovori su potpisani”,  kazao je.

Povratak na Net.hr