Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

SPAŠAVANJE ŠKVEROVA

HOĆE LI KINESKA KOMPANIJA SPASITI ULJANIK I 3. MAJ? Zainteresirani su za nove projekte, ali imaju važan uvjet

‘Ako oni (potencijalni kineski partneri) u ovom trenutku ne vide mogućnost kontinuiteta brodogradnje, mi želimo da se na tim lokacijama odvija i druga proizvodnja, ne isključivo u brodogradnji’, kazao je ministar gospodarstva Darko Horvat

Dođe li do dogovora Vlade s kineskim China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC) oko oživljavanja Uljanika i 3. maja, bit će to svojevrsna kombinacija modela o kojima se razgovaralo s prethodna dva strateška partnera Dankom Končarom i Tomislavom Debeljakom, piše Poslovni dnevnik.

Naime, prema onome što je nakon trodnevnog posjeta predstavnika CSIC-a Hrvatskoj rekao ministar gospodarstva Darko Horvat, kineske menadžere u ovdašnjim škverovima zanima novi početak s novim projektima, dok bi država trebala pokriti troškove starih projekata. Među ostalim, to znači da je u slučaju dolaska kineskih partnera u Uljanik i 3. maj izgledno da se ondje razvijaju i drugi projekti, ne samo vezani uz brodogradnju.

KINEZI STIŽU U HRVATSKU SPAŠAVATI ULJANIK? Prvo će na sastanak kod premijera, a potom u razgledavanje škvera

Nisu brodogradilišta samo za gradnju brodova

“Ako oni u ovom trenutku ne vide mogućnost kontinuiteta brodogradnje, mi želimo da se na tim lokacijama odvija i druga proizvodnja, ne isključivo u brodogradnji”, kazao je Horvat.

Horvat je pripomenuo da u strukturi prihoda CSIC-a brodogradnja sudjeluje samo s 20 posto. Dakle, piše Poslovni dnevnik, za razliku od Končareve ideje, kineska diverzifikacija ne bi bio nekretninski biznis, već neke nove proizvodnje, a čista startna pozicija koju je tražio i Debeljak, za Kineze bi gotovo sigurno podrazumijevala stečaj dvaju brodogradilišta.

“Ne očekujemo od njih da financiraju propale pokušaje izgradnje brodova koji nisu završeni. Startna pozicija su novi projekti”, kaže Horvat.

EKONOMISTI ZA NET.HR: Je li normalno da Kinezi u Banskim dvorima kupuju Uljanik? ‘Vlada opet postupa kao da je vlasnik, ali bez novca’

Začuđeni oslanjanjem brodogradnje na državna jamstva

Kinezi su, kaže ministar Horvat, bili začuđeni shvativši koliko je oslanjanje odašnje brodogradnje na državna jamstva. Kakvih bi promjena u tom smislu bilo s njihovim ulaskom u Uljanik i 3. maj znat će se tek kada čelni ljudi CSIC-ovi proanaliziraju prikupljene informacije i utvrdei jesu li i u kojem obliku zainteresirani za hrvatska brodogradilišta.

Ministar Horvat na koncu se nije usudio iznositi ikakve konkretnije informacije niti rokove u kojima očekuje povratne vijesti iz Kine, ali je nastojao ostaviti dojam da je optimist. Za razliku od njega, predstavnici CSIC-a nisu davali izjave za medije.

ZADNJA SLAMKA SPASA? Menadžeri kineske kompanije posjetili Uljanik i 3. maj, razgovarali s Upravom i Nadzornim odborom

Povratak na Net.hr