JAČANJE TURISTIČKE PONUDE

HLOVERKA DIŽE KREDIT: Turistička zajednica Grada Makarske dobit će 750.000 kn, a evo na što će sve potrošiti taj novac

Turistička zajednica Grada Makarske kojoj je na čelu Hloverka Novak Srzić dobit će namjenski kratkoročni kredit od 750.000 kuna kojim će pokriti troškove nastale u zimskim mjesecima, ali i za organizaciju predsezonskih manifestacija te oglašavanje

Hloverka Novak Srzić, bivše zaštitno lice HRT-a i sadašnja predsjednica Turističke zajednice Grada Makarske, podići će kredit. Odlučeno je tako na sjednici Turističkog vijeća, a zanimljivo je kako to nije učinio nijedan od prethodnih voditelja zajednice, iako su imali pravo na to. Naime, Zakon o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma dopušta Turističkim zajednicama korištenje namjenskih kratkoročnih pozajmica.

Slobodna Dalmacija doznala je na samoj sjednici kako je Zakon predvidio da se zimi, kada nema prihoda, mogu podići krediti od 750.000 kuna s dva posto kamate na šest mjeseci. Novak Srzić je odlučila taj novac iskoristiti za financiranje manifestacija i projekata u predsezoni. Pozajmica je, sukladno Zakonu, dio financijskog plana za ovu godinu te se navodi kao ostvaren prihod.

“Kada sam došla u Ured TZ-a Makarska nije postojao niti internet, već se išlo po sajmovima, pivalo se i organizirale su se ribarske večeri. Sada je situacija potpuno drugačija i velike iznose novca koristimo za digitalni marketing i razne aplikacije, među kojima je i ona za iznajmljivače i turiste”, pohvalila se Novak Srzić te dodala kako su plaće za sedmero djelatnika osigurane prošlogodišnjim viškom od 350.000 kuna.

Premošćivanje prvih pet mjeseci

Makarska turistička zajednica je u svom Planu programa rada pojasnila kako je potreba za kratkoročnom pozajmicom nastala premošćivanjem prvih pet mjeseci kada nema prihoda od boravišne pristojbe. Navedeno je i kako će TZ ove godine imati 7,3 milijuna kuna prihoda, od čega će 6,2 milijuna zaraditi od boravišnih pristojba, 900.000 kuna od turističke članarine, 250.000 kuna od Hrvatske turističke zajednice, TZ Splitsko-dalmatinske županije, same županije i Ministarstva turizma. Rashodi su također 7,3 milijuna kuna, a od toga je 1,5 milijuna namijenjeno za plaće, te 280.000 za troškove ureda.

Brojni rashodi

No, na dizanje vrijednosti TZ-a, planira se potrošiti čak 2,2 milijuna kuna. Od tog iznosa 1,2 milijuna otpada na kulturne i zabavne sadržaje. Tako će organizacija Makarskog ljeta koštati 400.000 kuna, Zimskog karnevala 20.000, Božićnog grada 153.000, Jazz festivala 150.000, Kraftinga 200.000, a ranije spomenuti Uskršnji doručak košta svega 25.000 kuna

Za ranije hvaljenu komunikaciju Srzić planira izdvojiti 725.000 kuna i to na online komunikaciju 100.000, internetsko oglašavanje 150.000, upravljanje internetskim stranicama 50.000 te još 65.000 kuna za digitalni marketing. Najveća stavka su offline komunikacije, koje će koštati 360.000 kuna (opće oglašavanje 140.000 kuna, a brošure 120.000). Za sajmove, putovanja i prezentacije će biti utrošeno još 250.000, a na marketinšku infrastrukturu još dodatnih 70.000 kuna.

Povratak na Net.hr