Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

BELI MANASTIR - OSIJEK - SVILAJ

HAC ĆE RASPISATI NOVI NATJEČAJ: Nakon odbijene žalbe Kineza opet se traži tko će izgraditi dio autoceste u Slavoniji

Budući da je ponuda kineske tvrtke bila iznad procijenjene vrijednosti radova, u ovoj cestarskoj firmi odlučili su poništiti natječaj i raspisivanje novog s istom procijenjenom vrijednosti

Žalba kineske kompanije Sinohydro Corporation Limited na odluku Hrvatskih autocesta o poništenju javnog natječaja za izgradnju poddionice Beli Manastir – most Drava odbačena je. Riječ je o dijelu autoceste Beli Manastir – Osijek – Svilaj. Žalbu je odbacila Državna komisija (Dkom), a nakon njihove odluke, HAC može opet raspisati natječaj za izgradnju te poddionice, piše Večernji list. “Uskoro” je odgovor HAC-a kada je riječ o ponovnom raspisivanju javnog nadmetanja.

Tri ponude su stigle na natječaj za izgradnju 17,5 kilometara autoceste na koridoru Vc. Bez PDV-a je procijenjena vrijednost radova iznosila 380 milijuna kuna, a dvije ponude su bile iznad tog iznosa. Ispod procijenjene vrijednosti bila je ponuda bosanskohercegovačke tvrtke Integral Inženjering te je iznosila 359,1 milijun kuna. Kineska kompanija Sinohydro ponudila je iznos od 416,1 milijun kuna za obavljanje posla, dok je zajednica ponuditelja Osijek-Koteksta, Cestorada, Gravije i PZC-a Brod ponudila 446,1 milijun kuna. Nakon pregleda i ocjene ponuda u HAC-u su donijeli odluku o odabiru ponude tvrtke Integral, međutim BiH je odustala od posla.

OPET NIŠTA OD POSLA? HAC će poništiti natječaj vrijedan 380 milijuna kuna za gradnju najdužeg mosta u Hrvatskoj

Kinezi VS. HAC

Na zahtjev HAC-a nisu produljili rok valjanosti ponude kao i bankarsko jamstvo. Kineska tvrtka i konzorcij hrvatskih tvrtki produljili su i valjanost svojih ponuda i bankarskog jamstva. Budući da su njihove ponude bile iznad procijenjene vrijednosti radova, u ovoj cestarskoj firmi odlučili su poništiti natječaj i raspisivanje novog s istom procijenjenom vrijednosti. Prema pisanju Večernjeg lista, pri tome su računali da će Dkom odbaciti moguće žalbe na takvu odluku jer Kinezi i slavonski konzorcij na čelu s Osijek-Koteksom neće imati pravne osnove za žalbu jer su njihove ponude iznad procijenjene vrijednosti radova.

Zbog nedostatka pravnog interesa, Dkom je odbacio žalbu kineske tvrtke Sinohyidro. Kinezi su u žalbi naveli da je HAC u trenutku donošenja odluke o poništenju natječaja na raspolaganju imao dodatna sredstva i da je prema tome mogao donijeti odluku o odabiru te su se pozvali na Plan nabave HAC-a u kojem je smanjen predviđeni trošak sanacije asfalta na autocesti Zagreb – Goričan i to sa 167 na 125 milijuna kuna. Zbog svega navedenog, Kinezi su zaključili da je HAC time oslobodio 42 milijuna kuna koja je mogao osigurati kao dodatna sredstva za natječaj na koridoru Vc, piše Večernji. Zaključak Dkoma je pak da je HAC kinesku ponudu ocijenio neprihvatljivom zbog toga što prelazi procijenjenu vrijednost radova koja je iznosila 380 milijuna kuna. Komisija je u odluci navela da kineska tvrtka u žalbi nije osporavao razloge odbijanja ponude pa zbog toga nema pravni interes za podnošenje te žalbe.

Podsjetimo, Hrvatska na svom dijelu koridora Vc, od ukupno 90 kilometara mora sagraditi 17,5 kilometara od mosta Drava do Belog Manastira. No, tu je još pet kilometara od Belog Manastira do mađarske granice.

MOST KOJI JE DUŽI I OD PELJEŠKOG VEĆ GODINAMA STOJI SKORO GOTOV: Čak i kada ga završe neće voditi baš nikud, no to nije najveći paradoks

Povratak na Net.hr