'NEMA SUOSJEĆANJA'

ZAGREB KUPUJE NOVE AUTE, MEĐU NJIMA I NEKE NAJLUKSUZNIJE: ‘Ljudi su ostali bez domova, a mi…’; Inicijative uputile poziv građanima

U Holdingov ‘pretinac’ stići će i računi za najam još 259 vozila niže i donje srednje klase što će tu tvrtku koštati oko 20 milijuna kuna

Grad Zagreb nabavlja nova vozila za sljedeće dvije godine, a iznajmljivat će ih od tvrtki koje se time bave i plaćat će ih po danu, što bi za 266 vozila moglo koštati 17 milijuna kuna. Postupak je tek u savjetovanju i nije obvezujuć napominju u Gradu, ipak ništa ne demantiraju, piše RTL.

Holding će tako nabaviti uglavnom vozila niže i donje srednje klase, no bit će tu i najluksuznijih automobila poput najnovijih, Audija; BMW-ova ili Mercedesa. Iako je državna revizija već utvrdila da je takav najam ekonomski neisplativ, u gradu kažu sve je po propisima i proceduri.

HOLDING DEMANTIRA TVRDNJE O NABAVCI AUTOMOBILA: ‘Sklapanje sporazuma oko nabave automobila nije obvezujuće’

Audi A6, BMW 5 ili Mercedes E klase uskoro bi mogao krasiti parking Ureda gradonačelnika, a za Zagrebački holding, odnosno osam njegovih tvrtki traže se još četiri Audija A4, ili Mercedes- a C klase ili BMW-a trojke ili pak vozila u istom rangu.

U Holdingov “pretinac” stići će i računi za najam još 259 vozila niže i donje srednje klase što će tu tvrtku koštati oko 20 milijuna kuna.

Jedan dan vožnje – 500 kuna

Grad se pravda da “… Zagrebački holding i ovisna društva nemaju vozni park s vlastitim vozilima, već su prethodnih godina koristili vozila putem leasinga, no zbog smanjenja troškova od 2017. godine uzimaju u najam vozila po danu za obavljanje poslovnih procesa u trgovačkim društvima.

A samo jedan dan vožnje u unajmljenom rent-a-caru kojim se vozi Milan Bandić zagrepčane košta oko petsto kuna, izračunao je zastupnik zagrebačke gradske skupštine.

“To je iznos u razini od 160 tisuća kuna na razini godine, ukoliko bi se ta vozila uzela na leasing, što predlaže i revizija da se napravi jedna drugačija analiza mi bismo mogli uštedjeti nekoliko milijuna kuna samo na tim vozilima, a ti bi se milijuni mogli iskoristiti po nekim drugim prioritetima”, izjavio je Renato Petek, zastupnik u skupštini Grada Zagreba.

Primjerice za zbrinjavanje oštećenih u potresu, koji poput Gabrijele gotovo pet mjeseci žive u studentskom domu.

“Nema ni malo suosjećanja za građane koji plaćaju prireze s kojima će se ti auti u principu financirat. Da su ljudi ostali bez svojih domova zbog potresa, ljudima uništeni domovi zbog poplave, a sad idemo u nabavku automobila kao da nekom život ovisi o tome”, poručila je Gabrijela Drndalić iz Zagreba.

Sugerirana drugačija nabavka vozila

Da je to preskupo ocijenila je lani, za sličan postupak, i Državna revizija, te sugerirala drukčiju nabavu vozila. Tim više jer je u procjeni najma predviđeno da će većina vozila prijeći oko 7 milijuna i tristo tisuća kilometara, a u stvarnosti su prešla upola manje. Sve je prema zakonu i propisima, odgovaraju u Gradu, isti odgovor i na pitanje je li to moralno.

“To nije obvezujuća ponuda, mi možemo govoriti, relevantna su pitanja o etici, ali isto tako najrelevantnije pitanje za mene kao dogradonačelnicu je da li je nešto po pravu, službenim propisima i proceduri”, izjavila je Olivera Majić, zamjenica zagrebačkog gradonačelnika.

Zato su neke zagrebačke inicijative već pozvale građane da u ponedjeljak pred gradskim poglavarstvom parkiraju autiće, kao što su to svojedobno napravili siščani za svoju bivšu županicu.

Povratak na Net.hr