Radovi na probijanju 5,6 kilometara duge druge cijevi tunela Učka počeli su krajem prošle godine, a sada se pomalo zahuktavaju, piše Večernji list.

U Bina Istri, koncesionaru na Istarskom ipsilonu, kažu da su radovi na drugoj cijevi Učke trenutačno u testnom razdoblju miniranja. To je miniranje tehnički vrlo osjetljivo jer se uz nekoliko testnih eksplozija radi na preciznom namještanju kako bi se postigao najučinkovitiji proces proboja tunela.

Dovršetak probijanja za dvije godine

Trenutno je probijeno 36 metara tunelske cijevi, a kroz petnaest dana kreće ubrzani tempo izgradnje gdje će se prosječno s obje strane probijati 14 metara.

Probijanje bi trebalo bi biti dovršeno u srpnju 2023., a nakon toga slijede radovi na gradnji betonske oplate tunela, kolničke konstrukcije kao i sustava odvodnje.

U Bina Istri kažu da su se za probijanje druge cijevi tunela opredijelili za direktnu izvedbu, odnosno izgradnju bez kooperanata, a za pojedine građevinske radove i opremu u tunelu Učka koristili bi se podizvođači.

Najsuvremenija oprema

Inače na probijanju druge cijevi tunela Učka prvi će se put koristiti najsuvremenija oprema za gradnju cestovnih tunela po metodi iskopa tunela bušenjem i miniranjem stijena. Ukupna vrijednost ovog projekta, koji uključuje i gradnju drugog kolničkog traka od čvora Vranja do tunela Učka iznosi 1,5 milijardi kuna.