DIP UTVRDIO: / Gradskim plakatima Bandić prikriveno promovirao svoju stranku

Image

U izvješću o provedenom nadzoru financiranja izborne promidžbe na EU izborima, DIP je utvrdio da su jumbo plakati s napisima o Gradu Zagrebu, plaćeni iz gradskog proračuna,

2.8.2019.
15:21
VOYO logo

Jumbo plakati Grada Zagreba postavljeni tijekom predizborne kampanje za europske izbore bili su prikrivena izborna promidžba političke stranke zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, plaćeni iz gradskog proračuna, utvrdilo je provedenim nadzorom Državno izborno povjerenstvo (DIP).

U izvješću o provedenom nadzoru financiranja izborne promidžbe na EU izborima, DIP je utvrdio da su jumbo plakati s napisima o Gradu Zagrebu, plaćeni iz gradskog proračuna, bili prikrivena izborna kampanja stranke Milana Bandića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

ZET-OVAC DONIRAO BANDIĆU 30.000 KUNA: Jučer nam je rekao odakle mu novac, danas ga je i Bandić komentirao: 'Drago mi je da ste ga našli'

Image

ZET-OVAC DONIRAO BANDIĆU 30.000 KUNA: Jučer nam je rekao odakle mu novac, danas ga je i Bandić komentirao: 'Drago mi je da ste ga našli'

Image

ZET-OVAC DONIRAO BANDIĆU 30.000 KUNA: Jučer nam je rekao odakle mu novac, danas ga je i Bandić komentirao: 'Drago mi je da ste ga našli'

Velik broj plakata

Naime, Grad Zagreb je u 2019., za vrijeme trajanja predizborne promidžbe, postavio ukupno 175 jumbo plakata u Zagrebu i okolici. Plakati s logom grada Zagreba na sebi su imali različite natpise, poput "Zagreb je jedini grad s pozitivnim prirodnim prirastom u Hrvatskoj", "Zagreb ima najbolji obrazovni standard u Hrvatskoj", "Zagreb je šampion hrvatskog turizma" i "Advent u Zagrebu tri puta zaredom proglašen najboljim u Europi".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

22.04.2013., Zagreb - Za razliku od nezamjetnih Europskih izbora, stranke i kandidati su kampanju za Lokalne izbore dosta rano poceli plakatima. SDP na svojim plakatima istice gradske probleme koje je po njihovom misljenju nije rijesio aktualni gradonacelnik, dok se HDZ odlucio za klasicniji pristup sa slikom svoje kanditatkinje za gradonacelnicu. I dio plakata koje je postavio grad Zagreb objavljujuci gradjanima da je njihov grad Europski prvak u mobilnosti neki su (ne)opravdano shvatili kao dio kampanje Milana Bandica i dodali svoje komentare. Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Povjerenstvo je utvrdilo da je taj broj postavljenih plakata u 2019. nerazmjerno veliki broj u odnosu na godine prije. U prethodnoj godini grad je objavio 20 jumbo plakata, u 2017. postavljeno je ukupno 60 plakata na jumbo panoima i 18 plakata u osvijetljenim reklamnim vitrinama, a 2016. bilo je 25 plakata na jumbo panoima i 10 plakata u osvijetljenim reklamnim vitrinama.

Prikrivena promidžba

"Za primijetiti je da se u godini izborne promidžbe Grad Zagreb oglašavao osjetno većim brojem plakata nego što je to redovito činio u ranijim godinama (...) što upućuje na to da se oglašavanje u vrijeme izborne promidžbe ne može smatrati redovitim informiranjem građana Grada Zagreba o aktivnostima nadležnih tijela Grada Zagreba", zaključio je DIP u svom izvješću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povjerenstvo je zaključilo da, s obzirom da je Bandić odgovoran za raspolaganje financijskim sredstvima Grada Zagreba, a ujedno i predsjednik Stranke rada i solidarnosti, "predmetno oglašavanje zapravo prikrivena izborna promidžba navedenog izbornog sudionika na način da su za izbornu promidžbu korištena sredstva jedinice lokalne samouprave".

Prikrivena izborna promidžba, prema zaključku DIP-a, bili su i sadržaji s oznakom "#Zagreb" objavljeni u javnom Glasilu Grada Zagreba, što također predstavlja korištenje proračunskih sredstava za izbornu kampanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kolakušić nedopušteno koristio sredstva

U izvješću se navodi kako se kandidacijska lista Mislava Kolakušića služila sredstvima udruge ANTIKORUPCIJA-Platforma za borbu protiv korupcije, čiji je predsjednik Mislav Kolakušić. Naime, Kolakušić je kao nositelj svoje izborne liste u kampanji koristio promo pultove svoje udruge, pa je povjerenstvo utvrdilo da je za izbornu promidžbu koristio nedopušten oblik financiranja.

Image
Image

Šibenik: Mislav Kolakušić družio se s građanima i pozivao ih na učlanjenje 16.11.2018., Sibenik - Predsjednik udruge Antikorupcija Mislav Kolakusic druzio se s gradjanima Sibenika pozivajuci ih na uclanjenje u gradjansku inicijativu koju je nedavno pokrenuo s ciljem pocetka organizirane borbe protiv korupcije na svim razinama. Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Naime, računi dostavljeni povjerenstvu pokazali su da je kandidacijska lista Mislava Kolakušića kupila samo jedan promo pult, a da je za vrijeme izborne promidžbe koristila više njih. "Uvidom u fotografije na Facebook stranici kandidacijske liste, utvrđeno je da je izborni sudionik za izbornu promidžbu koristio više promo pultova s naznačenim izbornim porukama "Za Mislava", "Tko je jamio vratit će i to trkom" i fotografijom izbornog sudionika Mislava Kolakušića, a ne samo jedan promo pult kako to proizlazi iz dostavljenog računa", navodi se u izvješću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Živi zid također u 'prekršaju'

Među ostalim, utvrđeno je i da stranka Živi zid nije u zakonom propisanom roku uplatila u državni proračun donacije koje prelaze iznos od 5 tisuća kuna, a za koje nisu sklopljeni ugovori u skladu sa zakonom.

Također, Stranka rada i solidarnosti te Neovisni za Hrvatsku nisu u državni proračun u zakonskom roku uplatili donacije primljene iz nedopuštenih izvora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrošeno gotovo 17 milijuna kuna, nitko nije prekoračio limit

U zaključku izvješća, DIP navodi da ni jedan izborni sudionik nije prekoračio ograničenje ukupnog iznosa troškova izborne kampanje od 4 milijuna kuna. Najviše mu se približio HDZ, koji je na izbornu promidžbu potrošio nešto više od 3 milijuna i 970 tisuća kuna, dok je SDP potrošio gotovo 3 milijuna i 500 tisuća kuna. Bandićeva stranka Rada i solidarnosti potrošila je nešto više od dva milijuna kuna.

DIP je utvrdio da su 33 sudionika u EU izborima potrošili gotovo 17 milijuna kuna. S druge strane, ukupni prihodi svih izbornih sudionika su nešto veći od 15 milijuna i 300 tisuća kuna, a ukupan iznos donacija je 2 milijuna i 100 tisuća kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo