Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ZAPUŠTENO PLOVILO

BIVŠI PRVI ČASNIK BOURBON RHODEA: ‘Taj brod nije ni trebao isploviti na Atlantik. Ovo je sigurno glavni razlog potonuća…’

Bivši prvi časnik potonulog francuskog tegljača Bourbon Rhodea, na kojem je kapetan bio Šibenčanin Dino Miškić za kojim se i dalje traga, kaže kako taj brod nije bio građen za prekooceanska putovanja te da uopće nije trebao isploviti na Atlantik

“Do tragedije broda Bourbon Rhodea došlo je u prvom redu zbog odluke da brod isplovi na putovanje preko Atlantika. Čak i da je bio u posve ispravnom stanju, taj brod nije bio građen za prekooceanska putovanja, a nakon godina provedenih u raspremi u Nigeriji, uslijed krize u off-shoreu i kompaniji Bourbon, tehnička ispravnost broda, svih uređaja i opreme bila je više nego upitna”, tvrdi umirovljeni pomorac koji je kao prvi časnik palube nekoliko godina radio upravo na Bourbon Rhodeu, piše Novi list.

Taj je tegljač potonuo prije više od mjesec dana našavši se u olujnom nevremenu usred Atlantskog oceana. Četvorica članova posade su poginula, dok se sedmorica, skupa sa zapovjednikom Dinom Miškićem iz Šibenika, smatra nestalima.

NEVJEROJATNI PRIZORI: Pogledajte u kakvom je stanju bio brod kojim je upravljao nestali kapetan. Može li se ovime ploviti?

‘Brod nije bio građen za takva putovanja’

Spomenuti bivši prvi časnik broda kaže da je prvenstvena namjena Bourbon Rhodea bila ‘anchor handling’, odnosno pomoć u održavanju pozicija platformi u dubokom moru, kao i tankera prilikom ukrcaja goriva, a sve to na nekoliko desetaka milja od obale.

“I to u tropskim morima i uvjetima kakvi vladaju u Nigeriji, a koji se nipošto ne mogu uspoređivati s uvjetima na moru prilikom prelaska Atlantika u sezoni tropskih ciklona. Brod jednostavno nije bio građen za takva putovanja”, objasnio je pomorac.

NOVA NADA! 80 JEDRILICA KREĆE U NOVU POTRAGU ZA HRVATSKIM KAPETANOM I OSTALIM POMORCIMA: ‘Imamo razloga vjerovati da su živi’

Održavanje broda bilo je loše ili nikakvo

Dodao je da je brod bio “sklon jakom valjanju ako su na moru bili iole veći valovi” te da “ni konstrukcijom ni veličinom nije jednostavno bio pogodan za prelaske oceana i dugačke navigacije”.

“Prvi i glavni uzrok tragedije koja se, nažalost, dogodila, upravo je to što je uopće isplovio, a pogotovo kad se već znalo da je na tom dijelu Atlantika nevrijeme”, objasnio je bivši prvi časnik na Bourbon Rhodeu.

Smatra da je održavanje broda bilo loše ili nikakvo nakon što je kompanija zapala u financijske probleme.

“A nakon godina na vezu, kada se ne koristi i bez održavanja, na brodu propada sve – trup, makina, brtve na poklopcima na palubi, o čemu svjedoče izjave preživjelih, kao i komunikacijska oprema i oprema za spašavanje”, kazao je.

BIVŠI POMORAC O NESTALOM BRODU: ‘To je bilo groblje, nisu ni znali da idu u uragan, a nekompetencija i štednja su dovele do tragedije’

Povratak na Net.hr