ŠTO ĆEMO VOZITI I ŠTO ĆEMO TOČITI? / Benzinci i dizelaši ipak 'ostaju', ali u njih ćemo 'tankati' posebno gorivo

thumbnail

I Europa i Hrvatska još su daleko od potpunog prelaska na električne automobile, barem ne još 15 godina - kažu stručnjaci

28.3.2023.
23:05
Play logo

Europska unija odlučila je da ipak neće okončati proizvodnju automobila na fosilna goriva, ali će vozači u njih točiti ekološki prihvatljivije e-gorivo. Drugim riječima, izbor i dalje ostaje isti: benzinci, dizelaši, hibridi ili električni automobili.

I u našem slučaju, najčešći izbor - rabljeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zasad još samo rabljeno, ako se nađe nešto povoljnije. Onaj tko ima, može kupiti, a mi ovako srednje klase biramo da što manje izgubimo", kazao je za RTL Danas Zagrepčanin Frano Krišto.

Image
A ŠTO VI VOZITE? /

EU donijela odluku: Dizelaši i benzinci uskoro odlaze u povijest! Ali, tu dolazimo do brojnih problema...

Image
A ŠTO VI VOZITE? /

EU donijela odluku: Dizelaši i benzinci uskoro odlaze u povijest! Ali, tu dolazimo do brojnih problema...

Rabljeni automobili postali traženiji

No, i cijene rabljenih automobila su od covid krize naovamo porasle, jer su se isporuke novih automobila, zbog poremećenih dostavnih pravaca, odužile. Brže dostupni rabljeni su automobili postali traženiji.

"Vozila nema dovoljno u ponudi, potražnja je veća nego ponuda i cijene rastu. Međutim, sad se događa nešto drugo. Dobavni lanci su se skratili i logično je očekivati da će se vremenom ta cijena dovesti u neka realna očekivanja", kazao je za RTL Ivan Pehar, vlasnik salona rabljenih vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prošle je godine u Hrvatskoj kupljeno gotovo 14.000 rabljenih benzinaca i više od 45.000 rabljenih dizelaša. I dok se broj benzinaca povećao u odnosu na prethodnu godinu, kupljeno je 7000 dizelaša manje nego 2021. U zbroju, prošle je godine kupljeno oko 5000 rabljenih automobila manje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Potražnja je konstantna. Činjenica je da vozila još uvijek ima malo, projekcije su da će tako biti i ostat još neko vrijeme jer stabilizacija tržišta se očekuje tek kad se stabilizira isporuka novih vozila", rekao je Bruno Svečak, direktor prodaje u salonu za prodaju rabljenih automobila.

Daleko smo od prelaska na e-automobile

Na tržište utječu i odluke EU. Primjerice, obustavu proizvodnje automobila s motorima na unutarnje izgaranje do 2035. godine blokirala je Njemačka kojoj bi to bio udarac za jaku industrijsku granu. I nakon tog roka proizvodit će se automobili koje pokreće takozvano e-gorivo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prirodnim putem se iz vode izdvaja vodik, a iz ugljičnog dioksida se izdvaja ugljik i spajanjem vodika i ugljika metanol koji se kasnije frakcijskom destilacijom može pretvoriti u benzin i dizel", objasnio je Hrvoje Paver, savjetnik u Sektoru za trgovinu pri HGK.

Nijemci procjenjuju da će taj skupi proces do 2030. spasti na cijenu standardnog goriva. Takvo gorivo moći će biti korišteno u standardnim automobilima. Drugim riječima, i Europa i Hrvatska još su daleko od potpunog prelaska na električne automobile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Idućih 15 godina minimalno mislim da to nije realno obzirom na infrastrukturu, obzirom na potrošnju i proizvodnju električne energije", zaključio je Paver.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
BKFC 50
Superstar
Love island UK
Elon Musk show
default_cta
Ljubav je na selu
Ja sam Zlatan
Señorita 89
Britain's Got Talent
default_cta
Tri sestre
Play logo