Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

TKO ĆE TO PLATITI?

BAŠ NITKO SE NEĆE IZVUĆI: Zagrepčanima poskupljuju računi za smeće za 300 posto? A onaj tko neće razvrstavati, platit će drastičnu kaznu!

Što se tiče spremnika za otpad ispred zgrada, gdje postoji problem da netko drugi ubacuje smeće u tuđe spremnike, to ne kontrolira davatelj usluge, već sam korisnik. Također, u zgradama postoji opcija da stanari sufinanciraju smart spremnike koji već postoje na Malom Lošinju, kaže pročelnica Mirka Jozić

Ako se usvoji prijedlog Grada Zagreba, svi Zagrepčani će od 1. veljače plaćati minimalno 68,57 kuna za odvoz otpada, što je iznos fiksnog dijela kojem će se, prema prijedlogu odluke o načinu prikupljanja otpada u Zagrebu, pridodati i varijabilni dio, koji će ovisiti o broju odvoza i obujmu posude. Kako neslužbeno doznaje Večernji list, varijabilni dio cijene u prosjeku bi trebao biti četrdesetak kuna, pa bi prosječnom Zagrepčaninu računi za smeće mogli biti tri puta veći.

Tako će za stan od 40 kvadrata (sada se plaća 36 kn mjesečno) stanari sada plaćati prvo fiksni dio od gotovo 70 i još 40 kuna varijabilnog dijela.

Kako prenosi Večernji list, fiksni dio pokriva troškove prikupljanja i odvoza svih reciklabilnih sirovina, pražnjenja i održavanja reciklažnih dvorišta i zelenih otoka, uporabe otpada, kamiona i cijena goriva, satnica djelatnika i amortizacije, a na varijabilni dio cijene utječu sami građani jer ovisi o veličini i broju pražnjenja spremnika tijekom mjeseca, dok bi cijenu po litri otpada određivao pružatelj javne usluge, odnosno podružnica Zagrebačkog holdinga “Čistoća”.

Stanari moraju kontrolirati što se ubacuje u spremnike?!

Cijena po litri do sada je bila nešto više od devet lipa, a očekuje se da se ona neće mijenjati.

Ovisno o kategoriji, poslovni subjekti će plaćati odvoz od cca 75 do 180 kn mjesečno, uvećano za PDV.

“Što se tiče spremnika za otpad ispred zgrada gdje postoji problem da netko drugi ubacuje smeće u tuđe spremnike, to ne kontrolira davatelj usluge, već sam korisnik. Također, u zgradama postoji opcija da stanari sufinanciraju smart spremnike koji već postoje na Malom Lošinju”, rekla je za Večernji list pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Mirka Jozić.

Kazne za nerazvrstavanje: Od 250 do 800 kuna za kućanstva

U prijedlogu je definiran i iznos kazni, koje će iznositi od 250 do 800 kn za kućanstva, odnosno od 250 do 1000 kn za poslovne subjekte za nepravilno razvrstavanje otpada.

Javna rasprava, koju je Grad raspisao u petak, trajat će do 8. prosinca, do kada će se primati primjedbe i prijedlozi. Točan cjenik usluga bit će objavljen prije 1. veljače, otkad bi se trebali početi plaćati skuplji računi za odvoz otpada.

Povratak na Net.hr