Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

JAVIO SE I MINISTAR

AVION TREBAO SLETJETI NA ‘TUĐMANA’, A ZAVRŠIO JE U RIMU: Istraga otkrila da je kriv ‘Franjo Tuđman’

Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo provela je istragu o slijetanju zrakoplova Croatia Airlinesa koji zbog jakog vjetra nije mogao sletjeti u Dubrovniku, pa je na kraju završio u Rimu. Utvrdili su kako zagrebačka zračna luka, na upit Croatia Airlinesa, nije potvrdila da mogu primiti spomenuti avion i kako je to u suprotnosti sa zakonom.

“Temeljem utvrđenog činjeničnog stanja nesporno je da MZLZ nije, na upit zračnog prijevoznika Croatia Airlines, jasno i nedvojbeno potvrdio da je u mogućnosti prihvatiti predmetni zrakoplov na Zračnoj luci Franjo Tuđman, čime nije bio osiguran prihvat zrakoplova, putnika i prtljage za vrijeme otvorenosti Zračne luke, a što je u suprotnosti s člankom 39. stavkom 1. i stavkom 4. Zakona o zračnom prometu (Narodne novine, broj 69/09, 84/11, 54/13, 127/13 i 92/14)”, stoji u priopćenju agencije za civilno zrakoplovstvo.

Agencija navodi kako će “postupiti u skladu sa Zakonom utvrđenim ovlastima, a u interesu neometanog i objektivnog vođenja daljnjih postupaka, o utvrđenim činjenicama kao i detaljima provedenog postupka nismo u mogućnosti javno istupati”.

Problem je bio u vatrogasnoj zaštiti

Telegram je objavio dokument koji potvrđuje da Zračna luka Franjo Tuđman nema svih 24 sata osiguranu vatrogasnu zaštitu za sve kategorije zrakoplova. Tijekom noćnih sati, nakon 22 sata prihvat Airbusa 320 prema tim odredbama nije bio moguć. Doduše, da je Croatia Airlines na tome inzistirala, i uputila zahtjev zračnoj luci, ona bi bila dužna osigurati vatrogasnu zaštitu i ostalo osoblje.

Prijeti im novčana kazna

Prema Zakonu o zračnom prometu ako zračna luka ne osigura adekvatnu vatrogasnu zaštitu te sve ostalo potrebno za prihvat zrakoplova u vrijeme dok je službeno otvorena, operateru aerodroma može se izreći novčana kazna od 30 do 150 tisuća kuna.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je kako prema naredbi Zračna luka Franjo Tuđman treba biti otvorena 24 sata, ali i kako nedavni slučaj sa zrakoplovom Croatia Airlinesa pokazuje da u tom trenutku nije bila te stoga očekuje da Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo odradi svoj posao.

“Ministar mora, promet i infrastrukture i Ministarstvo ne provode nadzor i ne sankcioniraju, to radi Agencija za civilno zrakoplovstvo. Postoji naredba ministra koja se donosi svake godine i u toj naredbi stoji da Zračna luka Franjo Tuđman, kao jedina u Republici Hrvatskoj, treba biti otvorena 24 sata. U tom trenutku ona nije bila i očekujem da Agencija odradi svoj posao”, kazao je Butković koji je nakon sjednice Vlade odgovarao na upite novinara tko je kriv i tko će odgovarati jer se zrakoplov Croatia Airlinesa u noći 16. na 17. lipnja, a koji zbog bure nije mogao sletiti na dubrovački aerodrom, nije vratio u Zagreb, već je sletio u Rimu.

Na upit što ako Agencija za civilno zrakoplovstvo ne odradi postao, Butković odgovara kako bi to onda značilo da “Agencija nije u redu” te kako bi u tom slučaju Ministarstvo sigurno nešto napravilo.

Zakonom je predviđena i novčana kazna od 5 do 15 tisuća za odgovornu osobu operatora aerodroma ili drugu pravnu osobu te kazna od 3 do 15 tisuća kuna za fizičku osobu.

Zrakoplov Croatia Airlinesa na letu OU664 iz Zagreba za Dubrovnik u noći između 16. i 17. lipnja se zbog iznenadne bure na dubrovačkom području trebao vratiti u Zagreb, ali je preusmjeren u Rim.

Croatia Airlines je izvijestio da je tako bilo odlučeno jer u Hrvatskoj oko ponoći više nije bila otvorena ni jedna zračna luka.

Iz Zračne luke su u ponedjeljak najprije priopćili da su bili spremni prihvatiti zrakoplov, ali nisu dobili službeni zahtjev, ali su isti dan navečer, nakon sastanka predstavnika Zračne luke i Croatia Airlinesa, priopćili da je taj slučaj posljedica potrebe brzog odlučivanja, “dvosmislenog tumačenja” procedure i neadekvatne komunikacije dežurnog osoblja. Tada su iz Zračne luke najavili nadopunu procedure kojom će se “nedvosmisleno potvrditi” da je Zračna luka otvorena 24 sata sedam dana tjedno i tako nadopunjena će biti dostavljena Croatia Airlinesu.

Povratak na Net.hr