AUTOMOBIL TESLA

AUTONOMNI AUTOMOBILI – OPASNOST ILI OSTVARENJE SNOVA? Cvetojević: ‘Većinom vozim na autopilotu, ali i dalje moram pratiti cestu’ 

Nakon što se Teslin automobil koji je imao aktiviran autopilot zabio u jedno drvo u Teksasu, a prilikom nesreće su poginula dvojica muškaraca, krenula je rasprava o sigurnosti autonomnih vozila

Zaljubljenicima u tehnologiju i automobile su se pojavom autonomnih vozila ostvarili snovi. Među njima je i Saša Cvetojević, poduzetnik i vlasnik Teslina električnog automobila. “Većinu mojih vožnji na autocestama vozim na autopilotu. Nekad u gradu kada je gužva i onda mi on omogućava da krene, stane, zaokrene i da jednostavno mogu biti malo opušteniji, ali i dalje moram pratiti cestu i biti skoncentriran na cestu”, rekao je Cvetojević za RTL.

Nakon što se Teslin automobil koji je imao aktiviran autopilot zabio u jedno drvo u Teksasu, a prilikom nesreće su poginula dvojica muškaraca, krenula je rasprava o sigurnosti autonomnih vozila. Policija je ustvrdila da za vrijeme autopilota nitko nije bio za upravljačem. Jedan muškarac bio je na suvozačkom mjestu, a drugi na stražnjem sjedištu.

TESLA AUTOMOBIL ZABIO SE U DRVO I ZAPALIO: Pronašli su dvoje mrtvih, za volanom nitko nije sjedio

‘Malo je vjerojatno da je autopilot bio uključen’

“Izuzetno je malo vjerojatno da je autopilot bio uključen. Postoji veliki niz sigurnosnih procedura da biste vi mogli s autopilotom voziti. Primjerice ruke moraju biti na volanu, vi morate biti na sjedalu, postoji senzor, morate biti vezani, autopilot prepoznaje oznake brzine i ne dozvoljava preko 10 kilometara od dozvoljene brzine”, pojasnio je Cvetojević.

Cijeli slučaj komentirao je i Elon Musk. “Tesla se s aktiviranim autopilotom približava 10 puta manjoj mogućnosti za nesreću od prosječnog automobila”, napisao jeb Musk na Twitteru. Također, iz Tesle su naglasili kako su u prvom kvartalu ove godine zabilježili tek jednu nesreću na oko 4 milijuna prijeđenih milja uz korištenje autopilota.

Pouzdanijem radu autonomnih vozila u Hrvatskoj pridonijet će i uvođenje nove 5G tehnologije.

“Naše vrijeme odaziva je dvjestotinjak milisekundi, a automobil da bi mogao na vrijeme zakočiti, donijeti odluku da će krenuti u nekom drugom smjeru mora reagirati puno brže. I onda mu upravo ta mogućnost 5G mreže koja se zove niska latencija daje dovoljno vremena, odnosno dovoljno je brz da može pravovremeno donijeti odluku”, rekla je direktorica HT-a za planiranje i inženjering pristupnih mreža Nataša Malić.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr