G4 ŤKockať ipak nije toliko nova

Fanovi Applea dobili Ťkockuť - PC-ovcima ostaju stari dosadni Ťtornjeviť

27.7.2000.
21:37
VOYO logo

Dvojba je sljedeća: vi ste, poput svakog prosječnog Hrvata, korisnik PC-a, koji je nekako u ovo vrijeme dobio želju za novim strojem, ali malo boljeg dizajna.

No to je malo vjerojatna priča.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vaša potraga za odgovarajućom malo zgodnijom kutijom neće teći lako. Svi koji su i ranije tragali za trunkom ljepote i bar nekakvom nijansom umjetničkog dizajna morali su se prebaciti na Apple. Pa i tri godine nakon izbacivanja ljepuškastog iMaca, prethodna istina još više vrijedi.

Ovoga je tjedna u New Yorku Apple zadivio kompjuterski svijet svojom posljednjom opakom tvorbom zvanom Kocka (The Cube). U kocki stranica 20 centimetara nalazi se moćni G4 procesor. S druge strane svijeta, u zemlji PC-a, korisnici se natežu sa svojim isprobanim, iskušanim, ali strahovito dosadnim starim bež kutijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Apple je prodao više od 3,7 milijuna strojeva. Nuđeni su u svim duginim bojama optočeni svjetlucavom plastikom. Predvodio je iMac; najbolja samoreklama onoga što je slijedilo. Netko bi pomislio da će se u svijetu prenatrpanom PC-ima proizvođači međusobno gaziti u dostizanju bar slične razine prepoznavanja proizvoda. Međutim, samo su poneke tvrtke pokušale kopirati Appleovu formulu, u većini slučajeva previše očito. Stoga se Apple obrušio na nekoliko njih koji su jednostavno klonirali iMacov stil oko PC procesora. Nekoliko ih je moralo platiti i odštetu.

ŤNajtužnije je da su ljudi i pokušali dizajnirati nešto drugačije i novo, ali uspjeli su načiniti jedino bijedne imitacije iMacať, objašnjava voditelj odjela za dizajn TAG McLaren Audia Clive Grinyer i nastavlja, Ťkada je Apple počeo spajati iMacove razmišljalo se na duge staze. Ironično je, da iako je projekt u početku bio puno skuplji od dizajna PC-a, kasnije je uvelike pojeftinio u odnosu na novac za propagandu, jer ga je reklamirao sam njegov izgled.ť

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, danas američki analitičari kompjutorske industrije tvrde da korisnike više zanima snaga nego sjajne boje. Barry Jenkins iz tvrtke PSD Designs, koja se bavi savjetovanjem na području industrijskog dizajna, kaže da postoji mnogo proizvođača koji ne žele riskirati trenutno dobru razinu prodaje zbog privlačnih boja koje će biti u modi nekoliko godina. ŤStvar je u tome da sve teče dobro, te nema želje za promjenomť, dodao je Jenkins. Analitičari tvrde da se bum oko Appleova stišava. Podaci iz prošle godine govore da je prodaja iMacova išla ispod očekivanja ? novost vene. Možda će se i stišati oduševljenje Appleovih fanova oko Kocke G4 kada otkriju da, bar što tiče dizajna, kutija nije takva novost kakvom se predstavlja. Stručnjaci su zapazili zadivljujuću sličnost Kocke s NeXT kutijom koju je 1980-ih dizajnirao Steve Jobs, a koja je kao najveća sramota tog vremena prodana u samo 400 primjeraka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
Cijena strasti
default_cta
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
Obiteljske tajne
default_cta
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
Gajin svet
default_cta
VOYO logo