UPITALI SMO STRUČNJAKA

NIZ TRAGEDIJA NA CESTAMA, LJUDI POSLJEDNJIH DANA UČESTALO GINU: ‘Krivac je uvijek brzina, ali za taj problem postoji rješenje’

Prometni stručnjak Željko Marušić kaže kako je krivac uvijek – brzina, primarni ili sekundarni

Niz strašnih prometnih nesreća u proteklih nekoliko dana dogodio se na hrvatskim cestama. U samo dva dana je na cestama poginulo šestoro ljudi. U blizini Nove Gradiške je u nedjelju poginuo 31-godišnji vozač koji je iza sebe ostavio snimku svoje vožnje brzinom od 186 kilometara na sat. Čovjek je doslovno snimio vlastitu smrt. Na videu je stiskao papučicu gasa i istovremeno držao mobitel usmjeren prema brzinomjeru.

U teškoj prometnoj nesreći koja se dogodila jučer kod Rijeke smrtno je stradao 59-godišnji vozač osobnog vozila marke Fiat, riječkih registracijskih oznaka, dok je 18-godišnja putnica u istom vozilu teško ozlijeđena.

Teško je ozlijeđen i 42-godišnji vozač osobnog vozila marke Ford, riječkih registracijskih oznaka, koji se kretao iz smjera Svilnog u smjeru Čavli. Prema dosad utvrđenom, vozač Forda je nepropisno pretjecao u zavoju te uslijed neprilagođene brzine prilikom vraćanja u svoju kolničku traku, izgubio nadzor nad vozilom i udario u zaštitnu metalnu ogradu i rub kolnika.

SLAVONAC SNIMIO VLASTITU SMRT: Video postao ‘krunski dokaz’ – Vozio je 186 km/h, auto je ostao smrskan od siline udarca

Poginuli kod Zadra, Zeline, Male Kapele…

Sinoć je oko 22 sata u mjestu Kožino kod Zadra došlo do teške prometne nesreće u kojoj su se sudarila dva vozila, pri čemu su poginule dvije osobe. Nesreća se dogodila kad se 18-godišnji vozač Mercedesa kretao kolnikom Ulice Put primorja (sporednom cestom) te dolaskom do raskrižja prošao pored prometnog znaka “obavezno zaustavljanje – stop”, ušao u navedeno raskrižje zadržavajući smjer kretanja, a da pritom iako je bio dužan, nije propustio sva vozila koja se kreću cestom na koju se uključuje.

Jutros oko 8:20 kod Svetog Ivana Zeline poginulo je petogodišnje dijete, a majka i starije dijete su lakše ozlijeđeni. Prema policijskim informacijama, u naselju Tomaševec došlo je do slijetanja vozila s ceste.

Nekoliko sati kasnije, u tunelu Mala Kapela u prometnoj nesreći je poginula jedna osoba, a jedna je teško ozlijeđena. U nesreći su sudjelovala dva osobna automobila, a smrtno je stradao muškarac, dok je jedna osoba zadobila tjelesna ozljede.

STRAVIČNA NESREĆA KOD ZADRA: Sudarila se dva automobila u mjestu Kožino – poginulo dvoje ljudi

Dodajmo ovome i divljanje vozača Mercedesa u ponedjeljak navečer u Zagrebu. Vozač je prebrzo ušao u zavoj te da je tom prilikom izgubio kontrolu nad autombilom pa se vozilom zabio u terasu restorana kod Autobusnog kolodvora. Ozlijeđeno je dvoje ljudi.

Prometni stručnjak: ‘Brzina je najveći krivac’

Što se to događa na hrvatskim cestama i zašto su zaredale nesreće s teškim posljedicama? Za komentar ove situacije upitali smo prometnog stručnjaka Željka Marušića:

“Brzina je uzrok svake tragične tragične prometne nesreće i to u udjelu od gotovo 100 posto, bilo primarno ili sekundarno. MUP to zna banalizirati pa procjenu smanjiti na 50 posto kako bi dao na važnosti Nacionalnom programu sigurnosti na cestama u kojem ima i dosta utopizma. Ono što je velik problem jest da se zbog marketinških probitaka, problem brzine gura u drugi plan”, smatra Marušić.

Ističe kako se najviše moramo fokusirati na nadzor brzine te, što je još važnije, povećati izvjesnost kažnjavanja.

‘Vozio je 186 km/h, a smio najviše 40’

Komentirajući nesreću kod Nove Gradiške, Marušić se osvrnuo na još jedan problem:

“Čovjek je vozio 186 km/h! Ljudi, inače, često brkaju najveću dopuštenu brzinu u idealnim uvjetima s brzinom koju je potrebno prilagoditi uvjetima na cesti. Uvjeti na toj cesti nisu bili idealni jer je ona bila mokra i skliska i na njoj se ne bi trebalo voziti brže od 40 km/h. Uzmemo li nesreću u Kožinu, ona se dogodila jer vozač nije stao na znak stop. I tu je brzina bila uzrok, možda ne primarni, ali svakako sekundarni.”

BIZARNI DETALJI NESREĆE KOD RIJEKE: Ford se prevrtao i udario drugi auto: Poginuo vozač Fiata, a putnica (18) ozlijeđena

Marušić naglašava kako danas imamo tehničke mogućnosti boljeg nadzora prometa na cestama, a samim tim i kažnjavanja nesavjesnih vozača. :

“Sve se mora staviti pod nadzor, moramo povećati izvjesnost kažnjavanja i fokusirati se na brzinu.”

‘Voze (pre)brzo jer to mogu’

Kao probleme koji također mogu dovesti do strašnih nesreća, Marušić navodi i pospanost vozača, korištenje mobitele u vožnji kao i ispijanje alkohola prije sjedanja za volan.

“Edukacija važna, ali nadzor je još važniji. Hrvatski vozači često neće ludovati po cestama zemalja gdje je nadzor bolji. Također, imamo i pojavu da strani turisti kod kuće voze savjesno, a kod nas ‘nagaze na gas’ jer osjećaju da to mogu”, zaključuje Marušić.

Povratak na Net.hr