Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

TRAGEDIJA KOD NOVSKE

MUP-OV VJEŠTAK ZAVRŠIO VJEŠTAČENJE STRAVIČNE NESREĆE NA ODMORIŠTU: Vozač kamiona naletio je na djevojčice sa 76 km na sat; Mogao je to spriječiti

Prometni stručnjak Željko Marušić ističe kako je rezultat vještaka dokaz da je vozač autocestom vjerojatno vozio nešto brže, od 85 do 90 kilometara na sat

MUP-ov vještak iz Centra “Ivan Vučetić” nakon provedenog vještačenja zaključio je da su kočnice, upravljač i tempomat tegljača MAN ZG 1443 HB, koji je 7. lipnja u 9.35 sati na odmorištu Novska u stravičnom naletu usmrtio dvije učenice osnovne škole iz Dalja dok je treća žrtva Ivana Babić (28), koja je minibusom putovala za Njemačku, preminula pet tjedana nakon nesreće, bili ispravni.

Ipak, na poluprikolici SCHMITZ ZG 6251-EK kočnice su bile neispravne, a kamion je u trenutku udara u pješake vozio brzinom od 76 kilometara na sat.

PROMETNI VJEŠTAK O NESREĆI NA ODMORIŠTU AUTOCESTE KOD NOVSKE: Kamion je bio ispravan, ali kočnice prikolice nisu

Prema mišljenju vještaka vozač je mogao spriječiti nesreću da je povukao ručicu retardera i tako usporio kamion ili kočenjem. Da je bez kočenja skrenuo na južnu prometnicu za izlaz s odmorišta i vratio se na autocestu, također bi izbjegao tragičnu nesreću zbog koje je vozač, koji je bio pred mirovinom, sada već više od tri mjeseca u pritvoru u sisačkom zatvoru.

Svakakvi scenariji su mogući

“Ako kočnice na prikolici koja je opterećena i teža od kamiona ne rade kako treba, onda pri kočenju prikolica gura kamion i ne može se samo tako zaustaviti. Naiđe li kamion na neku prepreku, moguće je i da odskoči ili da se zanese u neku stranu. Svakakvi scenariji su pri tome mogući”, kazao je za 24sata iskusni vozač kamiona Toni B., komentirajući navode da su svjedoci nakon nesreće tvrdili kako je u trenutku udara u djevojčice kamion “poletio”.

Dodaje da ne zna koliki bi bio zaustavni put kamiona u takvom slučaju, no da mu, logično, duži put treba nego kad sve ispravno radi.

Prometni stručnjak Željko Marušić ističe kako je rezultat vještaka dokaz da je vozač autocestom vjerojatno vozio nešto brže, od 85 do 90 kilometara na sat, što je maksimalna dozvoljena brzina.

“Vjerojatno je i stisnuo kočnicu, koja je isključila tempomat, no dokaz da se pri udaru na djevojke kretao 76 kilometara na sat zapravo potvrđuje da je na odmorište uletio prebrzo. Ako je pri tome udario u neki rubnik, moguće je da je poletio kamion i snažno udario o tlo”, kazao je Marušić te dodao da je ispravnost kočnica u ovom slučaju manje važna.

 

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr