Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

‘Brand policija’ štiti sponzore Olimpijskih igara

Oko 300 ‘brend policajaca’ uskoro stiže na ulice Londona kako bi zaštitili oglašivačka prava najvećih sponzora Olimpijskih igara, uključujući tvrtke kao što su McDonald’s, Coca-Cola, General Electric, Adidas, Dow Chemical, Procter & Gamble i druge.

Posebna “brand policija” imati će pravo ulaziti u trgovine i urede blizu olimpijskih središta i podizati sudske tužbe s novčanim kaznama u iznosu do 25.000 eura za ‘zloupotrebu’ riječi kao što su “zlato”, “srebro” i “bronza” , “ljeto”, “sponzori”, “London”. Samo 42 tvrtke dobile su odobrenje da smiju asocirati sebe s Olimpijskim igrama u Londonu. Njihov popis možete pronaći ovdje.

Barovi i pubovi su upozoreni da se na uličnim tablama na kojima reklamiraju televizijske prijenose uživo ne smiju referirati na brandove piva ili drugih proizvođača pića koji nisu obuhvaćeni marketinškim sporazumima koji se odnose na oglašavanje tijekom Olimpijskih igara. Također su ugostitelji i restorani upozoreni da ne smiju oglašavati jela koja bi se mogla protumačiti da imaju neku vezu sa sportskim događajima u Londonu, piše Independent.

Tako je primjerice na 40 olimpijskih mjesta za 800 trgovaca zabranjeno posluživanje pomfrita (french fries) kako bi se izbjeglo kršenje fast-food prava koje je osigurao McDonalds.

Točan opseg ovlasti “brand policajaca” nije još ispitan u praksi , međutim prema pisanju magazina Vanity Fair, oni će moći ulaziti i na olimpijske stadione i čak govoriti ljudima koju odjeću smiju nositi jer je i to dio olimpijskih ugovora koji daje pravo organizatorima da osiguraju da gledatelji “ne nose odjeću ili opremu s komercijalnim porukama”, odnosno onu odjeću i opremu proizvođača koji nisu platili svoje sponzorstvo na Olimpijskim igrama.

Štoviše, sve ovo je podržano i “slovom zakona” i to zakona pod imenom “London Olympic Act 2006” koji je donio britanski parlament i kojemu je cilj da zaštiti 2.2 milijardu dolara sponzorskog novca koji služi za financiranje Olimpijskih igara.

Marina Palomba iz agencije McCann Worldgroup sa sjedištem u Londonu opisala je ova pravila kao “najdrakonskiji zakon” koji je ikada uveden u povijesti Olimpijskih igara.

No, da sve neće ipak proći prema zamisli sponzora pobrinut će se “najveća subverzivna kampanja u povijesti Velike Britanije” – Brandalism.

Kako piše Common Dreams, riječ je o kolektivu uličnih umjetnika i “gerile” koji su najavili da će se “suprostaviti oglašivačkoj industriji i povratiti natrag naše vizualne krajolike”:

Grupa Brandalism sastoji se od 25 umjetnika čije su akcije već pogodile pet britanskih gradova, uključujući i London i to u samo pet dana. U članku su fotografije njihovih radova.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr