Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Isprike nije bilo

“AVANTURA” S CROATIA BUSOM: Umjesto za Split, autobus produžio za Dubrovnik

Vožnja s hrvatskim prijevoznicima vrlo često zna biti neugodno iskustvo, posebno ako se putuje prema jugu. Rezervacije koje ništa ne znače, smještanje putnika tamo gdje ima mjesta, a ne na broj sjedala koji je naznačen na putnoj karti, kašnjenje, autobusi bez klime i grijanja, kvarovi vozila tijekom putovanja, sve su to iskusili građani koji često putuju autobusima na dalje relacije.

Priča o 12-godišnjoj djevojčici koju je prije desetak dana vozač Croatia Busa zbog neispravne karte izbacio na magistrali i ostavio samu u noći, ohrabrila je druge putnike da progovore o onom što su doživjeli tijekom putovanja. Javila nam se razočarana čitateljica (podaci poznati redakciji) koja je s Croatia Busom putovala u smjeru Splita 5. kolovoza s polaskom u 00.30 sati iz Zagreba.

Tvrdi da su problemi počeli već pri ukrcaju kad je jedan od vozača vičući putnicima “objašnjavao” da ne mogu u autobus ako nemaju rezervaciju, a onda u autobusu opsovao strane turiste koji su u autobusu trebali sjediti razdvojeno, iako su imali karte s dva sjedala koji su jedan do drugog. Ipak, našu čitateljicu najviše je iznerviralo što se dogodilo pred kraj putovanja. Prema redu vožnje, autobus Croatia Busa kojem je krajnje odredište bio Dubrovnik, u Splitu je trebao biti u 5.45 sati. Kad se probudila u 5 sati, shvatila je da autobus promašio izlaz u Dugopolju.

Uzaludnih 50 kilometara

“Nakon naglog kočenja na sred autoceste i prijeđenih 45-50 km u smjeru Dubrovnika, okreće se isto tako nasred ceste kod izlaza Blato na Cetini. Tada šokirajuće kočenje budi ostale putnike od kojih je još barem njih 20 putovalo za Split. Nevjerica i ljutiti pozivi u upravu Croatia Busa, ali nigdje isprike ni od naših ‘fokusiranih’ vozača. U toliko iščekivani Split stižemo s kašnjenjem od skoro sat vremena, isto toliko su čekali putnici koji su iz Splita putovali za Dubrovnik.

Ni po dolasku nismo dobili nikakvu ispriku, dapače, vozači su bili neljubazni i namrgođeni, a prtljagu su vadili kao vreće krumpira. Trebamo li uopće pitati upravu Croatia Busa do kada će trajati njihova neprofesionalnost, do kada će za svoje propuste kriviti djevojčice od 12 godina i prema turistima se ponašati krajnje nepristojno i bahato?”, pita se ogorčena djevojka.

Problemi pri povratku

S dečkom se u Zagreb vraćala par dana kasnije s istom prijevozničkom tvrtkom.

“Naše povratne karte bile su za 7. kolovoza s polaskom iz Splita u 16,55 sati s perona broj 1. Tu smo i čekali, bus nije dolazio pa nam je oko 17 sati na šalteru informacija rečeno da: ‘Bus kasni, molimo pričekajte’. U 17,25 sati bus stiže na peron broj 3. Barem je došao. Pun putnika, dok ih još isto toliko i čeka. Vozači izlaze, ali prije ukrcaja novih putnika prvo moraju rasporediti pomiješanu prtljagu putnika.

Krećemo iz Splita oko 17,35 sati i onda ubrzo počinju novi problemi. Lupanje, buka ispod autobusa i njegovo usporavanje dovode do više zaustavljanja na benzinskim crpkama i provjere sigurnosti autobusa. Putnici su bili vidno uznemireni, pogledavanja i osluškivanja nenormalnog udaranja. Ovaj put, vozači su bili profesionalni i pristojni, iako nisu imali uvjete za takav rad. Na pitanje putnika što je s busom, odgovor je bio da je nema razloga za brigu, odvojio se višak na stražnjem dijelu busa. Barem su se oni trudili. Sporije, ali ipak smo sretno stigli u Zagreb. Mi smo sigurni da nećemo više putovati Croatia Busom, vjerojatno kao i prevareni turisti, ali i dobar dio naših suputnika ovih dana”, zaključuje razočaran putnica.

Pravana služba:”Toga je previše”

U Croatia Busu tražili smo da se očituju o ovom slučaju, ali, nažalost, nisu željeli. Prvi put nam je u pravnoj službi rečeno da će nam odgovor poslati direktor, a nakon dva dana, kako nam nije stigao, ponovno smo nazvali. Gospođa u pravnoj službi tada je poručila da odgovora neće biti jer je, kako je rekla, “toga previše”.

Baš kao što to nisu učinili njegovi vozači, ni direktor Croatia Busa nije našao za shodno ispričati se putnicima koji su prilično iznervirani činjenicom što se vozili sat vremena više od predviđenog. Stoga, baš kao i u slučaju 12-godišnjakinje koju je vozač izbacio na cestu, i ovaj slučaj pokazuje kakao stvari u Hrvatskoj funkcioniraju.

Javna je tajna da vozači nekih autoprijevoznika rade bez adekvatnog odmora, da su na rubu izdržljivosti, posebno tijekom ljetnih mjeseci, te da su za svoj rad često potplaćeni. Isto tako, oni se moraju držati nekih normi poduzeća za koja rade, a što putnicima baš uvijek ne ide u prilog. No, sve to nikako ne može opravdati bezobrazluk prema putnicima koji su svoje putne karte pošteno platili i koji za taj novac očekuju pristojnu uslugu.

Ako je suditi prema onome kako se ponašaju neki vozači, ali i odgovorni u prozvanoj tvrtki za prijevoz putnika, kaos je tamo, čini se, uobičajeno stanje.

Povratak na Net.hr