Sajam će trajati do 12. studenoga, a na njemu će biti predstavljena ponajbolja umjetnička djela ? od klasične moderne do najsuvremenijih instalacija i eksperimenata. No, koliko god se organizatori trudili da načine dobar izbor između prijavljenih galerija ova godina neće ostati toliko upamćena po izloženim djelima i "Dugoj noći muzeja" - koja će se zbiti 11. studenoga kada će 26 kölnskih muzeja raditi cijelu noć - već po sudskim tužbama.
Naime, od 30 odbijenih galerija njih 20 je podnijelo prijavu sudu. A najzanimljivija činjenica je da je većina njih i dobila parnice. Primjerice, frankfurtska galeristica Barbara von Stechow tužila je odbor, jer nije mogla podnijeti njegovu odluku da se na sajmu ne prikažu radovi newyorškog slikara Toma Christophera ? komercijalnog umjetnika uličnih scena čija su djela izložena i u vodećim galijerama kao što su Bertelsmann, Ford, Goldman Sachs, Heineken i donose strašnu lovu.
No, prema riječima komisije kölnskog sajma Odbor mora uvoditi svojevrsnu cenzuru i održavati najvišu umjetničku kavlitetu. Kamo bismo stigli kada bismo izlagali najprodavanije i najuspješnije umjetnike, pitaju se u Odboru.
A koliko god oni pričali o fer igri i potrebnim zakonitostima Državni sud u Kölnu je ipak donio presudu da se u Kölnu moraju prikazati svi radovi ? dobri, loši, pa čak i prijavljeni radovi uličnog umjetnika ? Toma Christophera.