Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ISTRAŽILI SMO

VINJETE ILI CESTARINE? Evo koliko košta vožnja po europskim autocestama

Kao što se približava dan kada ćemo saznati ime novog ministra prometa, tako se ponovo zahuktava rasprava o naplati cestarine na hrvatskim autocestama. Kao i ranije, tako i sada postoje oni koji ne bi htjeli ništa mijenjati te oni koji bi uveli vinjete. Stoga smo pogledali primjere u ostalim europskim državama i istražili gdje se i na koji način naplaćuju cestarine.

Pogled na HAK-ovu stranicu s popisom cijena cestarina u EU otkriva kako najveće turističke destinacije – Grčka, Španjolska, Italija, Francuska i Portugal – nisu još uveli vinjete. Naprotiv, nabrojane države imaju najskuplje autoceste u EU.

Tako na primjer 100 kilometara vožnje u Španjolskoj između Barcelone i Valencije košta 8,85 eura, dok je cijena 100 kilometara između Atene i Soluna 9,3 eura.

Sigurno kako je ovo argument za one koji se zalažu da stanje u Hrvatskoj ostane nepromijenjeno, jer milijuni turista koji posjećuju ove zemlje poprilično “pune” državni proračun.

OLEG BUTKOVIĆ: “Uvest ćemo vinjete za autoceste u Hrvatskoj”

Najskuplje vinjete ima – Slovenija

demerje

Osim u ovim, cestarine se naplaćuju i u Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Srbiji, Turskoj, Velikoj Britaniji i Irskoj, no većina tih zemalja nema puno kilometara autoceste.

S druge strane, vinjete bi smanjile gužve u turističkoj sezoni i isplatile bi se onima koji autocestama putuju više od dva puta godišnje.

Najskuplje vinjete ima Slovenija, koja za 7 dana naplaćuje 15 eura. Sljedeća kategorija je vinjeta koja vrijedi 6 mjeseci i košta 30 eura. Zbog ovakvog cijenika najviše negoduju turisti koji prolaze kroz Sloveniju na putu prema hrvatskoj obali. Ako ostaju više od tjedan dana na godišnjem odmoru, moraju platiti 15 eura samo za prolaz kroz Sloveniju.

Najjeftinije vinjete ima Rumunjska, 7-dnevno korištenje njihovih autocesta košta samo 3 eura, odnosno 7 eura za 30 dana ili 90 dana za 13 eura.

Bugarska nije ništa skuplja, vozila do 3,5 tone za 7 dana će platiti 5 eura, dok je mjesečna vinjeta 13 eura, a godišnja 34 eura.

Vinjeta koja vrijedi 10 dana za osobna vozila do 3,5 tone s ili bez prikolice u Češkoj košta 11,50 eura. Mjesečna vinjeta je 16 eura, a godišnja 52 eura.

GORUĆI PROBLEM: Autoceste moraju naći 660 milijuna eura, Most i HDZ uvest će vinjete?

U Švicarskoj samo godišnja vinjeta

demerje

Ako želite u Austriju na skijanje, koncert ili u šoping, cijena 10-dnevne vinjete je 8,70 eura, dok za 2 mjeseca treba platiti 25,30 eura, a godišnja je 84,40 eura.

Osobni automobili s maksimalno sedam putnika (s i bez prikolice) u Mađarskoj će za 10 dana vožnje po autocestama platiti 2975 forinti, što je oko 70 kuna, odnosno oko 9,2 eura.

Poseban slučaj je Švicarska, koja ima samo godišnju vinjetu po cijeni od 33 eura.

Preostaju nam zemlje koju ne naplaćuju cestarine, a to su: Albanija, Belgija, Danska, Crna Gora, Finska, Njemačka, Latvija i Litva. Istina, neke od njih, kao što je Crna Gora, uopće nemaju autocestu.

Jednako tako treba napomenuti kako je Njemačka, država s najviše autocesti u Europi, razmišljala o početku naplata vinjeta za strance od 1. siječnja 2016. godine, no na kraju su ipak odustali.

Povratak na Net.hr