Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Sigurnost ili kontrola

UMJETNA INTELIGENCIJA VOZI BOLJE OD LJUDI: Automobili bez vozača smanjit će smrtnost u prometu za 90%

Novi izvještaj alanizirao je utjecaj automobila bez vozača na učestalost prometnih nesreća s fatalnim posljedicama, i tvrdi da, ako izbacimo ljudske emocije i pogreške iz jednadžbe, mogli bi smanjiti smrtnost na cestama za 90 posto.

“Do sredine ovog stoljeća, prisutnost AV-ova (autonomnih vozila) i drugij ADA-ova (naprednih sustava za pomaganje vozaču) mogla bi znatno smanjiti broj ljudi koji umiru na prometnicama.

Još u svibnju objavljano je da je 4 od 48 automobila bez vozača sudjelovalo u prometnim nesrećama na cestama Kalifonije unutar 6 mjeseci. Jedan od dvanaest zvuči puno, ali pogreška nije bila u samoj tehnologiji – okolni ljudi su bili krivci.

Od tri Googleova automobila bez vozača, ljudska pogreška je bila odgovorna u 100% slučajeva.”Niti jednom samovozeći auto nije skrivio pogrešku”, napisao je na svom blogu Chris Urmson, direktor googleovog projekta samovozećih automobila.

Četvrti je bio Delphi automotive auto bez vozača, ali nije bio u samovozećem modu u vrijeme nesreće.

HAKERI UPOZORAVAJU: Za manje od 60 dolara možemo skrenuti samovozeće automobile

Praktične mjere za povećanje sigurnosti na cestma, poput zakona o vezanju sigurnosnim remenima ili zakona o zračnim jastucima već su puno utjecale na smanjivanje broja poginulih. Tako je u Sjedinjenim Državama 1970. poginulo 60.000 ljudi u promatnim nesrećama, a u rekordno niskoj 2013. samo 32.719.

 

Želja za sigurnošću trebala bi nadvladati želju za kontrolomFoto: Facebook

Ako bi samovozni automobili u potpunosti zamijenili one koje voze ljudi, te ako bi stvarno bili toliko uspješni u sprečavaju smrtonosnih nesreća, godišnje bi spašavali oko milijun života po svijetu.

Ali spašavanje života nije jedina stvar koju će samovozni automobili postići jednom kada se dovoljno rašire. Kao prvo, trebali bi nam osloboditi i do 50 minuta dnevno. Zatim, kako bi parkiranje prestalo biti problem, oslobodilo bi se puno prostora za druge namjene.

A najveća prepreka da nas samovozeći automobili spase od nas? Mi sami. Institut za istraživanje prijevoza Sveučilišta u Michiganu ispitao je 505 osoba i otkrio da velika većina i nije baš sretna kad su u pitanju ta nova automatizirana vozila. Najveći je segment ispitanika odgovorio kako preferiraju sami zadržati punu kontrolu nad svojim vozilom.

SVE JE MOGUĆE: Hakeri ugasili motor terenca u vožnji

Najčešća preferencija u vezi stupnja automatiziranosti bila je bez ikakvih samovozačkih sposobnosti (43.8 posto), a zatim djelomično samovozeča vozila (40.6 posto). Samo 15.6 posto sudionika ispitivanja odgovorilo je kako im se sviđa ideja o samovozećem vozilu koje u potpunosti kontrolira samo sebe.

“Nitko neće htjeti pustiti autonomna vozila u širu proizvodnju sve dok ne bude dokaza da su puno sigurnija, kao sto puta sigurnija, od ljudskog vozača”, rekao je Andrew Moore, dekan kompjuterskih znanosti u Carnegie Mallonu.

Google i ostale prodavače samovozećih automobila čeka jedna velika marketinška kampanja.

Science Alert/Netmobil.hr

Povratak na Net.hr