Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ČUDOVIŠTE OD MOTORA

POKRETAT ĆE BOEINGOVE MEGAZRAKOPLOVE 777X: Poletio najveći mlazni motor na svijetu

Motor GE9X postavljen je na zrakoplov za probne letove Boeing 747 koji je danas poletio iz Kalifornije.

Boeing je uspješno testirao najveći mlazni motor na svijetu nakon što je preuređeni 747 poletio iz kalifornijskog grada Victorvillea, piše Mirror.

Najveći motori za najveću dvomotornu letjelicu

Divovovski ‘megazrakoplov’ bio je opremljen General Electricovim motorom GE9X, koji bi se trebao početi koristiti u komercijalnim letovima od 2020. Osim GE9X ostala tri motora bili su standardni, kako se ne bi ugrozili životi posade. Radi se o velikom uspjehu General Electricsa nakon što je ova američka tvrtka bila prisiljena odgoditi testiranje prototipa motora prošle godine.

Motor ima turbinu širine 340cm, a smješten je u gondoli širine 4.4 metra. Ugrađen ja ispod lijevog krila 747 te je letio četiri sata. Radi se o prvome od nekoliko probnih letova koji bi se trebali obaviti u nadolazećim mjesecima.

Nakon što se testiranja uspješno završe, motor će se koristiti za pokretanje Boeingove buduće obitelji putničkih zrakoplova 777x. To bi trebale biti najveće dvomotorne letjelice ikad napravljene, s rasponom krila od 71.8 metara i s ukupno 406 sjedala. Bit će toliko veliki da je Boeing morao postaviti šakre kako bi se krila mogla preklapati kada se vozaju po pristupnim pistama zračnih luka.

VEŽITE SE: Pogledajte kako nastaje novi Boeing 787-9 Dreamliner

“Timovi GE9X i Victorville proveli su mjesece u pripremanju za probni let ovog motora, i trud im se isplatio sa savršenim prvim letom”, rekao je Ted Ingling, generalni direktor GE9X programa.

Prmarni tip 777-9 prodavat će se po cijeni od 390 milijuna dolara, dok će malo manji 777-8 ići po cijeni od 360 milijuna dolara.

Povratak na Net.hr