Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Nema više traganja za slobodnim parkingom!

Ovaj tjedan u Westminsteru, jednom od londonskih mjesnih odbora, započet će ugradnja prvih 3.000 senzora na ulicama.

Senzori će biti u zemlji već do kraja ožujka, a to će London učiniti prvom svjetskom metropolom koja je usvojila dugo slavljenu revoluciju ‘pametnog parkiranja’.

Ideja je jednostavna. Vozači u prosjeku potroše 15 minuta u potrazi za parkirališnim prostorom u Westminsteru – gdje je smješten parlament, trgovačko središte i više desetaka turističkih odredišta, dakle samo srce Londona. Ako vozači znaju gdje se nalaze slobodna parkirališna mjesta, neće morati bezuspješno krstariti ulicama kako bi pronašli jedno.

I neki drugi gradovi, poput San Francisca, eksperimentiraju s “pametnim parkingom”. San Francisco je svoje senzore isključio dana 30. prosinca 2013. i sada je u fazi vrednovanja rezultata tog pilot programa. Westminster ide punom parom naprijed te postavlja 50 senzora na dan. Četvrti u Manchesteru i Birminghamu također pokušavaju uvesti ovaj sustav.

Svaki senzor u zemlji detektira kad je iznad njega parkiran automobil na ulici. Podaci o tome koja su parkirališna mjesta zauzeta i do kada, šalju se javnosti putem aplikacije za smartphone.

Westminster ima 10.000 parkirnih mjesta koje posjetitelji mogu koristiti (plus još više onih koja služe samo za stanovnike). U prvoj fazi ovog projekta postavit će se 3.000 senzora od kojih svaki u sebi ima bateriju koja može trajati od pet do sedam godina. Instalirani su na naprometnijim područjima Westminstera, uključujući Mayfair, Soho i kazališnu četvrt, a trošak projekta iznosi 650.000 funti (1,07 milijuna dolara).

Podaci o zauzetosti parkirališnih mjesta bit će implementirani u informacijsku mrežu londonskog sustava transporta, pa kad građani budui odlučivali kako će stići do grada, moći će vidjeti i parkirališna mjesta te vrijeme do kada su zauzeta baš kao što sada mogu vidjeti vrijeme polaska vlakova. Zbog toga bi ovaj projekt mogao London učiniti modelom i za ostale gradove.

Bandiću, što misliš?

Povratak na Net.hr