Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

NIJE BEZAZLENO

ŠTO NAPRAVITI KADA NATOČITE POGREŠNO GORIVO U AUTO? Više problema imat će dizelaši, ali ni vi s benzincima niste bez brige

Kad dođe do ulijevanja benzina u dizelaša, automobil bi vučna služba trebala prevesti do ovlaštenog ili specijaliziranog servisa

Nakon incidenta na jednoj Ininoj benzinskoj postaji u Splitu gdje se, pogreškom, u spremnicima za dizel našao benzin zbog čega je stradalo stotinjak vozila, stručnjak za promet, Željko Marušić upozorava kakve su posljedice ovakvih pogrešaka te što učiniti ako se dogode.

On pojašnjava i kako, u slučaju kad se dogodi obrnuta situacija od ove u Splitu, odnosno kad se dizel ulije u benzinca, ne dolazi do oštećenja te se problem rješava izlijevanjem dizelskog goriva i ulijevanjem benzina, u određenim slučajevima i izmjenom filtra goriva koji je višestruko jeftiniji od dizelskog.

“Ali, ako se u spremnik automobila s dizelskim motorom ulije benzin, problem je znatno složeniji, pogotovo ako se ne otkrije odmah, nego krene i vozi dok motor ne ‘crkne’. Naime, ako se benzinom napaja dizelski motor, koji gorivo pali kompresijski, ubrizgavanjem u zrak užaren prednabijanjem turbopunjačem i visokim kompresijskim omjerom, ubrizgano gorivo nekontrolirano detonira te može oštetiti čela klipova, karike, glavu i cilindre. Usto nastaje trošenje visokotlačne pumpe i brizgaljki”, kaže Marušić.

KATASTROFA NA INA-inoj BENZINSKOJ: U spremnicima za dizel bio je benzin, kažu ‘događa se’. Mnogi su sad u gabuli

Ne voziti automobil

Kad dođe do ulijevanja benzina u dizelaša, automobil bi vučna služba trebala prevesti do ovlaštenog ili specijaliziranog servisa.

“Ako se, umjesto dizelskog goriva ubrizga benzin, koji je znatno upaljiviji, u cilindrima nastaju nekontrolirane eksplozije i detonacije, koje mogu uništiti, odnosno oštetiti čela klipova, glavu motora, karike i cilindre. Usto, visokotlačna klipna pumpa i brizgaljke podmazuju se gorivom, a kako benzin nema potrebnu mazivost, koju ima dizelsko gorivo, povećava se trenje i habanje u visokotlačnoj pumpi goriva i brizgaljkama te može nastati oštećenje”, dodatno pojašnjava u svom tekstu Marušić.

Danas je, kaže, većina motora opremljena senzorskim sustavom, koji nakon početnih nepravilnosti i velikog porasta tlakova izgaranja šalje signal u upravljački modul, koji gasi motor, odnosno prebacuje ga u ‘safe mode’.

Oštećenja će ipak biti

Određeno oštećenje ne može se izbjeći, ovisno koncepciji i upravljačkom sustavu dizelskog motora te režimu rada motora prije nego je prisilno zaustavljen.

“Teže su posljedice ako ga je vozač, nakon ulijevanja pogrešnog goriva, vozio oštrije. Vozilo treba odvesti u ovlašteni servis marke ili specijalizirani servis za dizelske motore. Pritom, osim izlijevanja iz spremnika, pogrešno gorivo treba izvući i iz visokotlačne pumpe, cjevovoda s priključcima, dobavne pumpe (0,3 do 0,8 l) i filtra goriva.

Usto treba i izmijeniti filtar goriva, čija je cijena, ovisno o tipu motora, od 250 do 800 kuna. Ukupni je trošak, ovisno o vrsti automobila, do 2000 kuna, čemu treba pribrojiti troškove prolivenog goriva i šlepanja. A moguća šteta… Dakle, Ina svim vlasnicima vozila, osim troškova popravka i izgubljenog goriva, treba ponuditi i određeno obeštećenje”, zaključuje Marušić.

Povratak na Net.hr