Autoindustrija se pokušava prilagoditi novoj generaciji kupaca; počinju davati aute na pretplatu

Ideja je da koristite auto koliko vam paše te ne plaćate registraciju, osiguranje i slično

FOTO: YouTube/screenshot

Automobilska industrija se, izgleda, odlučila prilagoditi novoj generaciji kupaca. Posljednji primjer dolazi iz švedske autokompanije Volvo, koja je najavila da će se njihov novi SUV moći nabaviti ne samo kroz klasičnu prodaju ili leasing, već i na pretplatu. Na automobilskom sajmu u Los Angelesu ovoga su tjedna iz Volva najavili da će se njihov novi model XC40 moći dobiti na pretplatu od 600 dolara mjesečno s ugovorom od dvije godine, slično kao što se, primjerice, na pretplatu uzimaju novi modeli mobitela.

Slične modele već nude automobilske kompanije poput Forda i Porschea. Uzimanje automobila na pretplatu u osnovi je slično uzimanju automobila na leasing, ali nije baš isto. Kada se automobil uzima na leasing, korisnik na mjesečnoj bazi plaća iznos kako bi unajmio automobil dok ugovor o leasingu ne istekne, s opcijom da ga kasnije otkupi te u pravilu sam plaća registraciju i sve druge troškove.

Razlika u odnosu na leasing

Kod pretplate na automobile, razlika u odnosu na leasing je u vremenskom okviru te u dodatnim troškovima, poput registracije i slično. U teoriji, umjesto da je vezan za leasing, korisnik kod pretplate može odlučiti ne imati automobil kroz deset mjeseci kada radi u gradu jer želi koristi javni prijevoz, a onda uzeti dvomjesečnu pretplatu na ljeto kada ide na godišnji odmor ili odluči malo putovati.

Pretplata uključuje i osiguranje i registraciju, a za razliku od leasinga, ovisno o ugovoru, korisnik ne mora imati opciju da otkupi automobil kada ugovor istekne. Pretplate na automobile su, prilično je očito, pokušaj automobilske industrije da se prilagodi generaciji milenijalaca, za koje se pogrešno vjerovalo da nisu oduševljeni idejom vlasništva nad automobilom. Naime, pokazalo se da im se samo treba malo prilagoditi. Model pretplate predstavlja manju obvezu od leasinga i kupnje automobila, a opet je praktičnija i jeftinija od klasičnog unajmljivanja automobila.

Neiskorištene milje se prebacuju

Ford već neko vrijeme ima opciju pretplate na automobile koja se zove Canvas. Proces pretplate izgleda ovako; prvo se izabere automobil, a zatim i broj milja, odnosno kilometraže na koje je korisnik pretplaćen, od 500 do neograničeno. Dodatne milje se posebno naplaćuju, ali, kao i kod nekih teleoperatera s megabajtima, one koje se ne iskoriste, prebacuju se na sljedeći.

Nakon toga dogovori se vrijeme dostave, a automobil dolazi s registracijom, garancijom i osiguranjem. Na kraju svakog mjeseca, pretplatu možete obnoviti ili vratiti vozilo. Model pretplate koji je sada najavljen iz Volva zove se Care By Volvo, nešto je jeftiniji od drugih pretplata na automobile na tržištu i nudi se na ugovor u trajanju od dvije godine, tako da je ipak nešto sličniji klasičnom leasingu. Osim toga, za razliku od mnogih konkurenata, Volvo korisnicima nudi opciju otkupljivanja automobila.

Usluga još uvijek ograničena na neke američke gradove

Još jedna velika razlika modela pretplate u odnosu na druge modele nabavke automobila je dostupnost. Naime, autokompanije mogućnost pretplate za sada ograničavaju samo na određena područja i gradove.

Na primjer, Cadillacova usluga pretplate dostupna je samo u New Yorku, Dallasu i Los Angelesu; Porscheov program je dostupan samo u Atlanti, a Fordov samo u San Franciscu i Los Angelesu. Volvo će, s druge strane, mogućnost pretplate ponuditi na područje cijele Amerike, dok za Europu još nije poznat plan.