Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Mazda MX-5 – legenda živi vječno!

Nova generacija kultnog japanskog roadstera donosi filigransku tehniku te manju masu za punih 120 kilograma. Upravo zahvaljujući maloj masi od svega 1000 kilograma sa umjereno snažnim motorima SkyActive generacije postiže prave sportske performanse.

Davne 1989. godine proizvedena je prva Mazda MX-3 Miata isključivo za tržište SAD-a. No, brojni upiti diljem svijeta natjerali su Mazdu na globalnu prodaju ovog malog roadstera koji pruža onu iskonsku esenciju vožnje. Stražnji pogon i mala masa u kombinaciji sa preciznim upravljačem osvojili su brojne poklonike diljem svijeta. U međuvremenu je oznaka promijenjena u MX-5,a mali sportaš postao je istinska legenda diljem svijeta. Nova generacija ide još i korak dalje, piše vidiauto.com.

Glavni prioritet japanskih inženjera bilo je snižavanje mase. Tako novi MX-5 ima čak 120 kilograma manje od stare varijante. Na vagi sada broji svega 1000 kilograma zbog čega i sa slabijim motorima može ostvarivati sportske performanse.

Ugrađuju se dva benzinska motora,1.5 SkyActive G i 2.0 SkyActive snage 131 pri visokih 7.000 okretaja odnosno 155 konjskih snaga pri 6.500 okretaja. Ovi motori imaju stupanj kompresije, za benzinske motore ekstremno visok, od 14:1. Veća kompresija znači bolje izgaranje gorive smjese, nižu potrošnju, te veću iskoristivost svake konjske snage. U prosjeku benzinci slične kubikaže i snage imaju kompresiju 10:1 do 11:1. Prema tehničkim podacima slabiji 1.6 ubrzava od 0 do 100 kilometara na sat u 8,5 sekundi, dok snažnijem za isto treba svega 6,5 sekundi.

Prosječne potrošnje se kreću od 5,1 do 5,5 litara goriva za svakih 100 kilometara. Zahvaljujući maloj masi do izražaja dolaze upravljivost i dinamičnost automobila. Sportsku stabilnost osigurava multilink ovjes straga sa pet ramena. Prema navodima inženjera koji su radili na razvoju automobila cilj je bio proizvesti evoluciju, a ne revoluciju. Zato se glavne tehničke novotarije nalaze pod poklopcem motora.

http://www.vidiauto.com/Novosti/Najave/Legenda-zivi-vjecno

Povratak na Net.hr