Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

MINI CONCORDE

‘BABY BOOM’ VRAĆA NADZVUČNE BRZINE U PUTNIČKE LETOVE: Od Londona do New Yorka putovat će se manje od 4 sata

Za nekoliko godina mogli bismo ponovo letjeti u putničkim zrakoplovima koji jure nadzvučnim brzinama.

Nadzvučni putnički letovi mogli bi se vratiti nakon dostave novog tipa motora za probni zrakoplov ‘Baby Boom’. Očekuje se da bi ovaj dvosjed mogao doseći brzinu od 2715 km/h, što bi mu omogućilo letove od Londona do New Yorka za manje od 4 sata, piše Mirror.

Znan i kao XB-1, ovaj probni zrakoplov priprema put za veću, putničku varijantu s 55 sjedećih mjesta, koji bi mogao postati nasljednik Concordea. Tvrtka koja ga razvija, Boom Supersonic, kaže kako je dostava motora bila ‘ključni’ trenutak.

Pomoć Virgina

Ako tvrtka uspije dobiti odobrenje za svoj putnički zrakoplov, ovaj bi mogao poletjeti već sredinom sljedećeg desetljeća. Sva bi sjedala bila u poslovnoj klasi, i to po jednu u redu, tako da bi svako sjedalo imalo i pogled kroz prozor i bilo prvo do prolaza. Karte bi koštale i do 14.500 kuna.

Samo po jedno sjedalo u redu znatno bi popravilo udobnost letaFoto: Boom Technology

Ovaj projekt podržava Richard Branson, a očekuje se da će testiranje biti provedeno uz pomoć Virgin Galactica. “Strast su mi inovacije u zrakoplovstvu i razvoj komercijalnih letova velikih brzina”, rekao je Branson prošle godine. “S obzirom da se radi o inovatorima, odluka Virgin Galactica da surađuje s Boomom bila je laka.”

Novi putnički mlažnjak trebao biti u stanju letjeti na visinama od 16-17 km, iako je standardna visina putničkih zrakoplova 10-11 km. Dodatna visina bitna je zbog umanjivanja stupnja buke na maksimalno 65 decibela. Za usporedbu, Concorde je stvarao 90 decibela, zbog čega nije smio letjeti punom brzinom nad naseljenim područjima, već samo nad Atlantikom.

Povratak na Net.hr