VJEČNA NEDOUMICA

GDJE KUPITI AUTO, U HRVATSKOJ ILI INOZEMSTVU? Stručnjak objasnio koji su rizici i prednosti, ali i što treba izbjegavati

Prema podacima Carine ukupno je u Hrvatsku uneseno 22.299 novih vozila, dok je rabljenih uneseno 33.812

U Hrvatskoj se tržište prodaje osobnih vozila u srpnju pomalo oporavilo u usporedbi s brojkama mjesec prije, pokazali su to podaci Promocije Plus o novoregistriranim automobilima. U prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodano 22.568 automobila. Prošle godine ta je brojka bila dvostruko veća, piše Ines Švagelj za RTL.

Često se brkaju pojmovi uvoz i unos. Razlika je u tome da je unos onda kad se vozilo doveze iz druge članice EU, dok uvoz znači iz trećih zemalja. Carinska uprava je dala podatke za RTL i o tome koliko su naplatili posebnog poreza na motorna vozila (PPMV) koji su građani obavezni plaćati ako unose vozilo u Hrvatsku. Ovi podaci vrijede i za one koji kupuju vozilo u Hrvatskoj.

“U prvih sedam mjeseci 2020. godine obračunat je iznos posebnog poreza na motorna vozila (PPMV) od 521,18 milijuna kuna. Najviši iznos PPMV-a kod novih vozila od 492.648 kuna plaćen je na automobil marke Bentley, a iznos od 315.430 kuna plaćen je na rabljeni automobil marke Mercedes-Benz”, rekli su iz Carinske uprave za RTL.

VIJEST KOJA JE GLASNO ODJEKNULA: Što Volkswagen traži od Rimca za prodaju Bugattija?

Volkswagen prvi izbor

Najzastupljenije marke novih vozila koje su Hrvati unosili su Volkswagen (3430), Škoda (3018), Renault (2113), Dacia (1488), Kia (1201), Suzuki (1085), Peugeot (1026), Hyundai (950), Toyota (945), Opel (926) i ostalo (6117).

Što se tiče rabljenih vozila, i tu Hrvati najčešće biraju Volkswagen (6310). Zatim slijede Renault (4017), BMW (3139), Audi (2982), Mercedes-Benz (2605), Ford (2288), Opel (1928), Peugeot (1618), Škoda (1180), Nissan (924) i ostalo (6821).

Prema njihovim podacima, ukupno je u Hrvatsku uneseno 22.299 novih vozila, dok je rabljenih uneseno 33.812. Kad se zbroje, to je 56.111 vozila unesenih iz inozemstva.

Isplativije, ali rizičnije?

Građani si često postavljaju je li bolje kupiti vozilo u inozemstvu ili u Hrvatskoj. Za oboje postoje određeni rizici, ali i prednosti. Prometni stručnjak Željko Marušić je rekao za RTL da je isplativije unijeti automobil iz inozemstva, ali je i rizičnije. “Mali, jeftini auto se ne isplati uvoziti. Ima tu mnogo rizika, možete napraviti grešku, ne možete provjeriti auto. Ako kupujete sami ne plaćate proviziju, ali imate troškove. Više je tu posla, potroši se i nekoliko dana. Ako dobro izaberete, to je dobar posao. Pazite da ne kupite ukradeni auto, ali i da auto nema neki financijski teret”, rekao je Marušić.

Dodao je da je najbolje potražiti savjet neke stručne osobe. “Moje je mišljenje da je bolje kupovati u Hrvatskoj od tvrtki koje imaju ime, oni si ne mogu dopustiti grešku i kaljanje ugleda”, objasnio je Marušić.

Upozorava da je potrebno paziti da se auto ne kupuje po nerealno niskoj cijeni te savjetuje kupovinu rabljenih automobila u starosti od jedne do pet godina. “Rabljeni se isplati više nego novi. Kad se ulaže novac treba se odgovorno ponašati. Među godišnjacima ima i onih koji su za rent-a-car, to ne savjetujem da kupujete. Vozilo ga je 100, 1000 ljudi. Puno je bolje kad je poslovno vožen”, kazao je Marušić.

DOMAĆA TVRTKA I PORSCHE POKREĆU POSAO U HRVATSKOJ: Ulažu 10 milijuna eura, a objavili i koliko ljudi žele zaposliti te koje struke traže

Treba kupiti dobar auto

Marušić kaže da ne ne treba robovati markama pri kupovini rabljenih automobila te da prvo pravilo treba biti da je automobil dobar. “Bolji je dobar Fiat od lošeg Mercedesa. Dobar auto znači da je u dobrom stanju, da nije slupan, da je redovno održavan, da nije maltretiran u vožnji npr. Golf koji je netko forsirao, vozio divlje itd. Ne treba robovati markama”, zaključio je.

“Volkswagen i Škoda imaju najbolji rejting i to je logično. VW biraju jer se na njemu najmanje izgubi. Ali, oni koji se najviše unose ti se nekako najviše i kradu”, zaključio je Marušić za RTL.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr