Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

TEMELJITA RECENZIJA

VELIKI TEST LJETNIH GUMA: Dobra je vijest da nema tragično loših, no jedan tip može izazvati opasne probleme

Ipak, nije bilo ni izvrsnih modela

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testa ljetnih guma, kojeg provodi s partnerima, europskim autoklubovima.

Ovoga puta zahtjevnim su testovima podvrgnuli 28 kompleta ljetnih guma podijeljenih u dvije različite dimenzije. Dimenziju 225/40 R18 Y koriste uglavnom kompaktni modeli u svojim sportskijim izvedbama te je ovom prigodom kao testno-vozilo poslužilo VW Golf VII GTi.

ADAC Sommer-Reifen u.Ganz-Jahres-Test_Contidrom_27.-28.Sept. 2019

Nema izvrsnih, ali dosta ih je jako dobrih

Dimenzija 235/55 R17 W i Y namijenjena manjim obiteljskim SUV vozilima te automobilima prikladnim za duža putovanja. Njihova su svojstva testirana na Fordovu SUV-modelu Kuga.

U dimenziji 225/40 R18 Y među 16 različitih proizvođača, ni jedan nije zaslužio najvišu ocjenu, ali su za to četiri dobile ocjenu vrlo preporučljivo! Troje od njih pripadaju skupini premium proizvođača – Continental, Michelin i Goodyear, dok je četvrti pomalo iznenađujuće tajvanski Maxxis.

Po ukupnim ocjenama sve četiri gume su iznimno blizu te se može reći da su Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4 tek u foto-finišu pobijedili Goodyear Eagle F1 Asym 5 i Maxxis Victra Sport 5. Pobjednički Conti je na ovom testiranju ujedno bio i – najbučniji!

Savršena za oni koji ne voze mnogo

Čak jedanaest modela u ovoj konkurenciji je dobilo srednju ocjenu preporučuje se, a djelomično se preporučuje tek kineska Rotalla Setulla. Od jedanaest dobrih, tri su bila nadomak ocjene vrlo preporučljivo, ali slabije ponašanje na mokroj podlozi koštalo je modele Nexen N’Fera Sport, Sava Intensa UHP 2 i Vredestein Ultrac Vorti promocije u viši razred.

Uvodnu rečenicu-dvije svakako zaslužuje i guma Pirelli P Zero, koja je bila najbolja na suhom i dobra na mokrom, ali najveća potrošnja goriva i najkraći radni vijek gurnuli su je u prosjek. Međutim, ako vozači godišnje ne rade puno kilometara, ovaj talijanski proizvođač mogao bi predstavljati dobru alternativu najboljima.

Mladi i neiskusni bi ju trebali izbjegavati

U svakom slučaju, bez obzira na to koju gumu vozači izabrali u dimenzijama 225/40 R18, čini se da ni s jednom neće pogriješiti, jer tragično slabih nema. To se najbolje vidi na dijelu testiranja na suhoj podlozi, na kojoj se ljetne gume najčešće kotrljaju, a gdje su podbacila samo dva modela – Falken Azenis FK510 i već spomenuta Rotalla Setulla S-Pace RU01. Njihova je najveća zamjerka sigurnosne prirode jer uzrokuju preupravljanje prilikom nagle promjene pravca već na relativno malim brzinama, što posebno u opasnost može dovesti mlade i neiskusne vozače.

Na mokroj podlozi ohrabruje što se čak polovica guma vrlo preporučuje, pri čemu posebno treba izdvojiti Continental PremiumContact 6 i Pirelli P Zero. Ova su dva modela blistala u svim pojedinačnim kategorijama, osim na testu akvaplaninga u zavoju, gdje se nisu uspjeli izdvojiti iz prosjeka. Najsigurnije gume, s najkraćim putem kočenja na mokroj podlozi, su one koje su se ujedno pokazale i ukupno najboljima na ovim testiranjima – Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4.

Po pitanju potrošnje goriva nije bilo većih potresa jer razlika između najštedljivije (Sava Intensa UHP 2) i najrastrošnije gume (Pirelli P Zero) iznosi samo 6%, odnosno otprilike 0,3 litre na 100 kilometara. Međutim, zato je velika razlika uočena na testu radnog vijeka guma, gdje je najizdržljiviji model (Goodyear Eagle F1 Asym 5 – 39.600 km) prevalio čak 14.100 km ili 35,6% više od najkrhkijeg modela (Pirelli P Zero – 25.500 km).

Na kraju spomenimo da ova dimenzija guma (225/40 R18) najbolje odgovara vozilima: Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, BMW serija 1-2-3 i Z4, Ford Focus i C-Max, Honda Civic, Hyundai i30, KIA Ceed, Lexus IS200, Mazda 3, Mercedes klase A-B-C i CLA, Mini Clubman, Opel Meriva i Zafira, Peugeot 308, Renault Megane, Seat Leon, Škoda Octavia i Superb, Subaru Impreza i Legacy, Toyota Corolla, Volvo V40, VW Golf i Touran.

Jedan tip guma bolje izbjegavati

Druga dimenzija s ovoga testiranja 235/55 R17, namijenjena je skupini vozila kojoj pripadaju: Audi A7 i Q3, Ford Kuga i S-Max, Jaguar XF, Mercedes klase S-V, Volvo S60 i V60, VW TIguan i T6… Na prošlom testiranju za ovu skupinu vozila testirana je nešto uža guma (215/65 R16 C), koja montirana na testni VW T6 nije dala najbolje rezultate.

Dobra je vijest da su sad ocjene puno bolje jer su čak četiri gume vrlo preporučljive, njih sedam se preporučuje, a samo južnokorejski Laufenn (podbrend puno poznatijeg Hankooka) se ne preporučuje. Najveći je napredak ostvaren upravo na području na kojem su prošlogodišnji modeli najviše podbacili – kočenje na mokroj podlozi.

Naime, ne samo da je ovogodišnji pobjednik u tom segmentu Kumho Ecsta HS51 (35,8 m) drastično bolji od prošlogodišnjeg rekordera u kočenju na mokroj podlozi Apollo Altrust (46 m), nego je znatno bolji i ovogodišnji gubitnik Maxxis Premitra 5 (41 m). Sa sigurnosne strane, ovakvi su podaci više nego dobrodošli.

Od četiri gume koje su vrlo preporučljive, na vrhu se ipak malo izdvojio Michelin Premacy 4, i to prvenstveno zbog rekordno dugačkog radnog vijeka (46.700 km). Ostale tri gume s vrha u tom segmentu ga nisu mogle pratiti – Bridgestone Turanza T005 (41.400 km), Maxxis Premitra 5 (37.000 km) i Pirelli Cinturato P7 (35.000 km).

Čak pet od sedam modela u kategoriji preporučuje se zamalo je ostalo bez promocije u viši razred, i to uglavnom zbog nešto slabijeg ponašanja na mokroj podlozi (Semperit Speed-Life 2 SUV, Continental Eco Contact 6 i Esa+Tecar Spirit Pro), dok je Hankook Ventus Prime 3 lagano podbacio samo na suhoj podlozi, a Yokohama BluEarth RV-02 na obje. Conti je dobar na suhoj podlozi, bio je najbolji na testu potrošnje goriva te ima vrlo dobar radni vijek. Nažalost, poskliznuo se na vlažnoj podlozi.

Kumho Ecsta HS51 i Kleber Dynaxer HP 3 su pravi predstavnici srednje klase, dok je Laufenn S-Fit EQ na dnu, opet očekivano, zbog mokre podloge. Popis manjkavosti južnokorejskog proizvoda tu je priličan, a na njemu se nalaze razočaravajuće držanje na cesti, osjetan nedostatak prianjanja uz podlogu, neprecizno držanje pravca i, povrh svega, gotovo najduži put kočenja (40,6 m). U tom segmentu slabiji je samo već spomenuti Maxxis Premitra 5 (41 m), pa se Laufenn iz sigurnosnih razloga nikako ne može preporučiti kao dobar izbor.

U konačnici, generalni je dojam da su gume s ovogodišnjih testiranja 235/55 R17 bolje od onih s prošlogodišnjih testiranja koje su bile dimenzija 215/65 R16C, te se svim vlasnicima vozila (koji to mogu) preporučuje njihova zamjena. Jedini manji minus je njihov životni vijek, ali čak i pobjednik ovoga testa Michelin Premacy 4 sa svojih 46.700 kilometara je bolji od nekih proizvođača s posljednjeg testa.

Više informacija na stranicama HAK-a

Povratak na Net.hr