Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

JEFTIN U SVAKODNEVNIM ZADACIMA

TESTIRALI SMO MITSUBISHI i-MIEV: Malo vozilo budućnosti koje nudi osjećaj ravnopravnosti u prometu

Automobili na struju dugo su godina bili samo eksperimentalna faza pojedinih entuzijasta kao i nezaobilazni dio svakog R&D odjela eminentnih proizvođača automobila. Sve je to bilo bazirano više na filozofiji “bolje da se nađe” nego na potrebi i želji proizvođača istih da krenu s takvom masovnom proizvodnjom.

Naftna industrija, automobilska industrija, tunning industrija, pravi muškarci… sve je to vrištalo s protivljenjem prema ovoj “nenormalnoj” vrsti automobilskog pogona, jer otkako je svijeta i vijeka (izuzev prvih i kratkih pokušaja korištenja vodene pare kao pogonskog goriva), automobili mirišu na benzin (ili dizel) i ispuštaju zvukove adekvatno količini goriva koje sagorijevaju.

Sve gore navedeno uz skupe i nedovoljno razvijene baterije, kratke putne dosege, skupe servisne intervale (prije svega zbog baterija), povećanu težinu i malenu snagu rezultiralo je doista zanemarivom količinom električno pogonjenih automobila.

i-MIEV se na svjetskom tržištu počeo prodavati 2010. godine.

Bit ćete zamijećeni

Međutim, nestabilnost cijena nafte, sve veći problem sa zagađenjem te ozbiljni napredak u razvoju baterija rezultirali su pojavom ozbiljnih igrača na automobilskoj sceni koji su svojim idejama, revolucionarnim rješenjima i nadasve uspješnim marketingom izbacili na tržište cijelu lepezu potpuno funkcionalnih i ekonomski zanimljivih automobila. Prvi takav svjetski serijski model je bio upravo Mitsubishi i-MiEV koji se na japanskom tržištu počeo prodavati tijekom 2009., a u ostatku svijeta od 2010. godine.

Simpatičnog jajolikog dizajna s kotačima razmještenim u samim kutovima karoserije ostaje zamijećen gdje god smo se pojavili. Naime, iako je dugačak 347,5 centimetara međuosovinski razmak iznosi velikih 255 centimetara što uz širinu od 147,5, a visinu od 161 centimetar omogućuje ugodno smještanje četiriju odraslih osoba.

Kvalitetna unutrašnjost

Unutrašnjost automobila je izrađena kvalitetno, ali izrazito skromno. Naime, automobil je opremljen apsolutno svime, kao što su sigurnosni sustavi (ABS, EBD, SRS), automatski klimatizacijski uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, električni servo upravljač, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, grijano sjedalo vozača podesivo prema visini itd. Međutim, sve je to upakirano u minimalistički dizajn tako da na prvu nemate dojam raskošnosti.

Unutrašnjost automobila je izrađena kvalitetno, ali izrazito skromno.

U multimedijskom dijelu ima AUX ulaz za spajanje iPoda, USB utor, radio CD/mp3 player sa četiri zvučnika, te navigaciju na 6,1-inčnom ekranu. Ispred vozača je jednostavni, kombinirani okrugli instrument s digitalnim brzinomjerom u sredini i kazaljkom koja pokazuje područje rada. U sredini je zeleno područje (označava područje štedljive vožnje), lijevo je plavo (označava područje za regenerativno kočenje), a desno sivo (označava područje temperamentne, neštedljive vožnje).

Mitshubishi se u vožnji ponaša kao svaki drugi automobil, automatski mjenjač (teoretski se tu zapravo ne radi o mjenjaču nego o jednostupanjskom reduktoru) bestrzajno ubrzava automobil do respektabilnih (serijski limitiranih) 130 kilometara na sat uz ubrzanje od 0-100 za 15,6 sekundi.

U praksi to izgleda još i nešto ozbiljnije nego na papiru, jer zbog izostanka cijele moto zvučne kulise zvuk vjetra i šum kotača daju dojam da se vozi brže. U svakom slučaju, tijekom vožnje gradom nipošto se nismo osjećali manje vrijedni ili slabašni u odnosu na ostale automobile, a i na Zagrebačkoj zaobilaznici smo vrlo često bili u lijevoj, preticajnoj traci.

Jednostavno probijanje kroz gužvu

Više postavljeno sjedalo, vrlo precizan upravljač i velike staklene plohe omogućavaju vrlo jednostavno probijanje kroz gradsku gužvu, a jedini problem može predstavljati potpuno bešumno kretanje zbog čega treba biti na stalnom oprezu zbog neopreznih pješaka i sve agresivnijih biciklista koji znaju bez gledanja izjuriti pred automobil.

Tijekom sedmodnevnog druženja s ovim automobilom, kojeg smo namjerno koristili kao jedino vozilo, MiEV se pokazao vrlo praktičnim i izrazito jeftinim za sve svakodnevne zadatke. Baterije smo punili tijekom noći na normalnoj kućnoj strujnoj utičnici (vrijeme punjenja potpuno praznih akumulatora je iznosilo oko 8 sati) ili tijekom dana na HEP-ovim punionicama. U prosjeku nas je 100 kilometara stajalo između 8 i 9 kuna što je za otprilike 34 kune manje od najštedljivijeg gradskog dizelaša. Doseg s jednim punjenjem je varirao od 100 do čak 150 kilometara što prije svega ovisi o načinu vožnje, ali i korištenju grijanja u automobilu s obzirom na hladna zagrebačka jutra.

Ogromna ušteda

Ako ovakav automobil uspoređujemo s adekvatnim dizelskim ili benzinskim konkurentom te ako iz jednadžbe izbacimo desetljećima dugo testosteronsko nabrijavanje na miris benzina, vrišteće zvukove iz auspuha i nezaobilazno crveno područje na brojaču okretaja ukupna računica bi izgledala ovako:

Usporedbom potrošnje benzinskih i dizelskih automobila (s današnjim cijenama) iste klase kao i Mitsubishi te ako se računa da je potrošnja na 100 prijeđenih kilometara 5 litara dizela odnosno 5,5 litara benzina, računica bi mogla pokazati da će vas na 100.000 prijeđenih kilometara dizelsko vozilo koštati oko 37.000 kuna, benzinsko oko 45.000 kuna, a električna energija za i-MiEV otprilike 8500 kuna. Ako tome pridodate troškove redovitih servisa koji se kod dizela kreću oko 12.000, a benzinca oko 10.000 kuna, MiEV tu participira sa skromnih 3000 kuna.

Vozilo budućnosti

Osnovni problem za masovniju uporabu električnih automobila je nedostatak adekvatne infrastrukture za punjenje što u kombinaciji s relativno malim dosegom i relativno visokom početnom cijenom automobila vrlo često postaje kamen smutnje za potencijalne vlasnike.

Problem je nedostatak adekvatne infrastrukture za punjenje.

Dobra je vijest da je naša država posljednjih godina poticala kupnju ovakvih vozila sa čak maksimalnih 70.000 kuna pa se onda cijena ovako opremljenog MiEV-a kreće oko 135.000 kuna (startna cijena iznosi 205.000 kuna do registracije). Ako u to uračunate smanjene troškove održavanja i “goriva” zajedno s manjim troškovima registracije, uz maloprije spomenuta ograničenja s dosegom i punionicama, vrlo lako ćete doći do odluke je li ovo vozilo baš za vas. U našoj viziji budućnosti, MiEV-i, Tesle i Rimci će postati nezaobilazni automobili svakodnevnice.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

i-MiEV Intense

Motor: električni, AC sinkroni,
Snaga: 49 kW (67 KS)
Moment: 180 Nm
Baterije: litij-ionske
Kapacitet: 16 kWh
Punjenje: 8 sati (iz gradske mreže); 30 min na 80 posto kapaciteta (brzi punjač)
Dimenzije: 347,5 x 147,5 x 161 cm
Međuosovinski razmak: 255 cm
Prtljažnik: 227 – 860 l
Gume: 175/55 R 15
Masa: 1085 – 365 kg
Prtljažnik: 227 – 860 l
Brzina: 130 km/h (elektronički ograničena)
Ubrzanje 0-100 km/h: 15,9 s
Doseg: 160 km
Cijena: 205.000 kuna do registracije

Povratak na Net.hr