Kako se opet uspavati

Sedam razloga zašto ne možete jednostavno opet zaspati ako se noću probudite

Piše: Eva Benedik / Vrijeme: 08:04 08.10.2016 / Rubrika:
0

Između deset i 11 navečer postajete umorni, spava vam se, odlazite u krevet ali gle, u tri ujutro ste budni i stvari su posve drugačije

Vrtite se i bacakate po krevetu, odlazite u kupaonicu, buljite u strop i izletjeli bi iz vlastite kože. Što biste, a što ne trebali učiniti da opet zaspete.

Idete u kupaonicu i kad ne treba

Ako morate u toalet, probudit ćete se. Ali odlazak u kupaonicu kada ne trebate, otežava da opet usnete. Dizanje iz kreveta i muvanje okolo, povećava otkucaje srca koji moraju biti niži da bi ušli u stanje pred spavanje i opet zaspali. Upalite li svijetlo mozak misli da je jutro. Morate li prazniti mjehur, ustanite polako i lagano pronađite toalet u mraku.

Provjeravate na ekranima koliko je sati


 

Svaka elektronička naprava, telefon, laptop, tablet, emitira spektar plavog svijetla. To svijetlo zaustavlja lučenje melatonina. Melatonin u tijelu je hormon spavanja i skoro je nemoguće zaspati ako lučnje nije jako.

Stres

Ako se probudimo tijekom noći pa počnemo razmišljati o slijedećem danu i problemima koji nas muče, teško ćemo ponovno zaspati. Otvaramo laptop, provjeravamo mejlove. Mozak se razbudi. Buđenje usred noći s vremena na vrijeme je normalna stvar. I naši su se preci budili noću da provjere ne vreba li ih kakva skrivena zvijer. Nekoliko minuta nespavanja neće naškoditi, važno je da se ne razbuđujete dalje.

Ostajete u krevetu pa čak i ako ne možete zaspati

Pokušajte o krevetu razmišljati na drugi način. Krevet je samo za spavanje. Ne uspijete li za 15 minuta zaspati, premjestite se negdje drugdje i radite nešto smirujuće u tišini. Čitajte knjigu ili meditirajte ako znate. Najgore mjesto da počinjete razmišljati i izlagati sebe stresu je krevet.

Melatonin

Lagano je posegnuti za prirodnim pomagalima za spavanje kao što je melatonin ako ni u 2 ujutro ne uspijevate zaspati. Melatonin nije nikako moćno sredstvo za borbu protiv nesanice. Dobar je za promjenu cirkadijskog ritma i treba znati kada pomaže. Obično se savjetuje da se uzme 2 sata prije željenog vremena odlaska na spavanje. Nemojte ga uzimati pred sam odlazak u krevet ili usred noći. Može vam posve poremetiti unutrašnji sat pa ćete još teže zaspati.

Jedete po noći

Nije nikada dobra ideja jesti noću. Hrana pomaže tijelu u regulaciji unutrašnjeg sata. Kad jedete doručak, tijelo zna da je jutro. Ako jedete kada nije vrijeme za to, kao da poručujete tijelu da je dan. Tijelo teže metabolizira hranu. To znači i debljanje, a spavanje punog želuca je neudobno i vodi refluksu.

Temperatura u spavaćoj sobi

Sobna temperatura utječe na to kako spavamo. Prevruća soba znači da ćemo se buditi tijekom noći i neće biti lako opet utonuti u san. Idealna temperatura sobe neka bude 18 stupnjeva.

Piše: Eva Benedik / Vrijeme: 08:04 08.10.2016 / Rubrika:

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr