Vrijeme je za oprez

Nokti vam se stalno listaju i pucaju? Evo što vam nedostaje u organizmu

Piše: Ida Tomašković / Vrijeme: 13:01 15.10.2016 / Rubrika:
Foto: russaquarius/Thinkstock
0

Možda vam u tijelu nedostaje upravo ovaj element koji je neophodan za ljudski život i zdravlje

Jeste li znali da naziv mangan dolazi od grčke riječi za magiju? Ovaj mineral ima antioksidativna svojstva te je prijeko potreban za izgradnju kostiju, zacjeljivanje rana i probavljanje ugljikohidrata, aminokiselina i kolesterola.

Mangan je također broj jedan za apsorpciju drugih vitamina koji su važni za pravilan rad mozga i prevenciju raka. Ako imamo manjak mangana u tijelu, nije ni čudo da nam ono pokazuje što ne valja. To se posebno može vidjeti na noktima koji postaju slabi kao i kosa.

Mogu biti prisutni čak i mučnina, vrtoglavica i slabost, a nekada i gubitak sluha. Kako bismo uspješno izbjegli sve te posljedice, moramo jesti sljedeće namirnice bogate manganom:

1. Plodove mora

 

Školjke i rakovi prepuni su mangana kao i potrebnog B vitamina, omega 3 masnih kiselina i esecijalnih aminokiselina.

2. Orašaste plodove i sjemenke

Lješnjaci, orasi i orah makadamije imaju najviše mangana među orašastim plodovima. Također su puni vlakana, vitamina E, bakra i magnezija.

3. Špinat

#foodporn #instafood #greensmoothie #spinach #coffee #healthyfood #breakfast

A post shared by Natalia Kaszubowska (@kaszubowskanatalia) on

Tamnozeleno lisnato povrće poput špinata jedno je od najzdravijih namirnica koju bi stalno trebali konzumirati.

4. Cjelovite žitarice

Early dinner treat for myself tonight @runnerskitchenph #fitness #foodie #healthyliving #healthyfood #superfood #quinoa

A post shared by Sheila Snow 👑 (@iamsheilasnow) on

Imaju mnoge nutritivne prednosti, a jedna od njih je i mangan. Smeđa riža, zobene pahuljice, bulgur, kvinoja i proso smanjuju rizik od dijabetesa tipa 2, bolesti srca i nekih vrsta raka.

5. Tofu i tempeh

Ova tipična vegetarijanska zamjena za meso zdravija je no što mislite. Osim mangana, tofu je bogat izvor kalcija, bakra, željeza i omega 3 masnih kiselina.

6. Grahorice

Lima grah, slanutak, bijeli i crni grah neophodni su za dobro zdravlje. Grahorice su bogate vlaknima, vitaminom C i magnezijem.

7. Crni čaj

Jedan od najjednostavnijih načina da biste unijeli potrebnu količinu mangana u organizam je crni čaj. Također je dobar za srce i kosti.

Piše: Ida Tomašković / Vrijeme: 13:01 15.10.2016 / Rubrika:

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr