Što je to u zraku? Ptica ili zrakoplov? – Ne, to je leteći automobil!

Ovu ludu, futurističku ideju u stvarnost žele pretvoriti ukupno 17 projekata diljem svijeta. Među njima je MyCopter, projekt EU-a. Na njemu sudjeluje šest europskih sveučilišta i znanstvenih instituta – između ostalih Institut Maxa Plancka za biološku kibernetiku te Njemački centar za istraživanja zračnih i svemirskih letova. EU ovaj projekt podupire s oko 3,4 milijuna eura.

Istraživači ovog projekta su četiri godine radili na konceptu izrade jednog letećeg automobila. Proteklog tjedna oni su u Braunschweigu predstavili svoje rezultate među kojima je i nova vrsta volana pomoću kojeg se helikopterima može upravljati na jednak način kao i automobilima. ”Piloti su bili sasvim zadovoljni”, kaže Stefan Levedag, jedan od znanstvenika na ovom projektu i dodaje kako se volani upravo ugrađuju u helikoptere kako bi ih se još bolje moglo testirati, piše DW.

Svih 17 projekata imaju jedan zajednički cilj: izgraditi vozilo koje bi se moglo kretati kako na zemlji tako i u zraku. Poduzeće AeroMobil iz Bratislave na nedavno održanoj Konferenciji budućnosti Pioneers u Beču predstavilo je svoj najnoviji prototip. Riječ je o vozilu AeroMobil 3.0 koje je već uspješno prošlo testiranje na cesti i u zraku. Navodno je potrebno učiniti još samo jedan korak i iz ovog modela može nastati onaj završni, spreman za tržište. Šef ovog poduzeća Stefan Vadocz navodi kako ljudi zapravo već stotinu godina pokušavaju izgraditi leteće automobile i to diljem svijeta. ”No, ovaj naš primjerak je nešto posebno. On u sebi ujedinjuje sasvim običan automobil i sasvim običan zrakoplov. Posebno je i to što ovaj objekt vrlo brzo iz jednog može postati ono drugo”, kaže on.

Pokreće se na običan benzin

AeroMobil 3.0 izgleda kao neki luksuzni sportski automobil. On ima ugrađena krila i kotače, automatskog pilota kao i – padobran. Pokreće se na običan benzin, a za polijetanje i slijetanje mu je potrebo tek malo čvrste površine; dovoljan bi bio čak i omanji travnjak. ”Povezati automobil i zrakoplov nije baš jednostavna zadaća. Automobil mora biti težak, avion što lakši…”, kaže Vadocz.

A nakon čitavog niza testova i predstavljanja na Konferenciji u Beču, graditelji AeroMobila 3.0 moraju još obaviti jednu važnu stvar: dobiti potrebne dozvole za kretanje na europskim cestama i po europskom zračnom prostoru.
http://www.dw.de/lete%C4%87i-automobili-uskoro-na-tr%C5%BEi%C5%A1tu/a-18079209

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr